Latmask
Vi vill odla tomater men har fått veta att man måste plantera om dem varje år. Finns det ingen sort som klarar vintern?
Åsa, mälardalen zon 2
De flesta tomater är fleråriga och de går att övervintra men man måste hitta en riktigt ljus och sval övervintringsplats inomhus och man måste vara beredd på att de drar på sig en massa ohyra under vintern.

Med tanke på hur lättsådd tomat är så tycker jag det är enklast att så nya varje vår och slippa skötseln under vintern + det finns ju hela tiden nya sorter i handeln som man vill testa.
Latmask
Tack för svaret!

Ja, sköta om dem inne och hitta plats för dem känns ju krågligare än att köpa nytt onekligen. De kan inte övervintra ute?

Jag måste ju göra skäl för nicken och ta den enklaste vägen. rolleyes.gif
KURT
CITAT (Latmask @ 22-06-2005, 18:45)
Tack för svaret!

Ja, sköta om dem inne och hitta plats för dem känns ju krågligare än att köpa nytt onekligen. De kan inte övervintra ute?

Jag måste ju göra skäl för nicken och ta den enklaste vägen. rolleyes.gif

De kan övervinta ute om temperaturen håller sig över 8 grader, hellst inte under 15 grader alltför länge.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon