Kattgräs
Liljor är vackra blommor. En favorit för tillfället. Det finns några i min rabatt, men jag ville ha fler så jag köpte lökar och satte i kruka + direkt i rabatten. Den som vuxit upp fint ur en kruka - vit plastkruka - ståendes bredvid rabatten, satte jag ut på sin tänkta plats för någon vecka sedan.

I går blev den uppäten av Bambi. (Ja, jag är säker, det finns tydliga rådjursspår i jorden precis intill.)
mad.gif mad.gif mad.gif

Bambi, hela skogen är full av mat! Var det tvunget att äta upp just den som jag hoppats mest på?
sad.gif

Nu är jag nästan beredd att ge upp, gräva igen rabatten och rulla ut gräsmatta över alltihop. Eller asfaltera. Eller ringa kommunens viltvårdare. tongue.gif
kristerh
Håller på det sistnämda, det är det enda som hjälper i längden, be dina grannar ringa oxså så blir det lite tryck på dem att komma o rensa.
krister
Ophelia
Fick ett råd av en trädgårdsingenjör när jag var nere på Alnarp. Han höll borta rådjuren med hjälp av fårull. Lukten håller sig bättre än om man ska på med blodmjöl och sådant som kan försvinna efter första regnet.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon