Pinup
Det är underbart att sitta vid sin damm på kvällen ,när det blir lite svalare.
Det är nu dammen ger tillbaka för allt jobb man lagt ner på den:-)

Jag hoppas att alla ni andra med damm ,njuter av den riktigt ordentligt nu när den bästa tiden är här:-)

Glad Sommar biggrin.gif
Tropeden
Ja, om det inte vore för de förbannade myggen! mad.gif
dammkillen
ja, det är härligt att sitta och titta ner på fiskarna som simmar omkring nere i vattnet nu. kantnepetan vars blommor som lyser lila i det för övrigt gröna bladverket av växter. idag slängde jag ner marmorkross på botten vilket lyser upp den svarta gummiduken vilket gav ytterligare en dimension till dammen =)
Pinup
Marmorkross låter snyggt, det kanske man skulle testa:-)
dammkillen
tyvärr så blev fiskarna skygga av marmorkross så det är helt värdelöst
dammkillen
fast egentligen är nog frågan om jag tycker bäst om att jobba med dammen, när man får jobba i sin egen takt då. =)
kerstin z5-6
Tyvärr har jag en läcka -sen senaste inlandsisen :9 antar jag -blä.. undrar om vad man ska täta med, det är plast duk i denna damm -vilket lim ?
Caprice
CITAT (kerstin z5-6 @ 01-07-2005, 21:40)
Tyvärr har jag en läcka -sen senaste inlandsisen :9 antar jag -blä.. undrar om vad  man ska täta med, det är plast duk i denna damm -vilket lim ?

Tråkigt med läcka i din fina damm..!

Det finns ett lim som heter augua täti vanliga limhyllan, funkar på dammduk..

Annars säljer Willab lim, kostar 98:-...

Caprice
kerstin z5-6
tackar ! prövar det -för tack o lov har jag hittat revan smile.gif
Caprice
wub.gif

Gillar krukan i din damm... riktigt snyggt...
"ska" det komma vatten ur den, eller har du gjort så själv..?

Caprice
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon