Full version: Hjälp !
råse-marie
Behöver hjälp att identifiera en växt ...

Min moster har den i sin trädgård och har fått den av en bekant för 5 år sen nu är den i hela rabatten .
Den är ca 40 - 50 cm hög växer tätt blommorna som kommer är höga ca ca 1-1.5 meter höga

blad

blomma

en tilll

vi tittade och tycker det ser ut som kirskål men inte kan väl någon ge bort det som blomma ?? wacko.gif
Fialotta
Joooo...det är kirskål...vill du ha mer så har jag massor...ett jäkla ogräs tongue.gif wub.gif
Pixi
den där bekanten tyckte nog inte om din moster wacko.gif
råse-marie
Är det sant ......... ohmy.gif
vilken arbetskamrat ..... blink.gif
Fredi
Det var en elak gåva.

Fast det går ju att äta kirskål så det kanske var tänkt till trädgårdslandet wacko.gif blink.gif
råse-marie
nej....... inte enligt moster ...
men det var väl någon som tyckte mycket om kirskål alt avskydde moster smile.gif sad.gif
Pixi
men kan det inte vara så att det egentligen var en annan växt som hon gav bort, som hon grävt upp i sin rabatt och fått med kirskål.
och sen nästa vår kom bara kirskålen upp och din moster vårdade den ömt
smile.gif
råse-marie
Ja man vet ju aldrig laugh.gif men det lät inte så på moster utan mer som om det här var växten hon fått unsure.gif

MEn jag pratade med hennes gubbe och sa att han kanske kan flytta deras hus till en annan tomt ......om dom vill slippa växten wink.gif
Fredi
Din moster får väl i gengäld ge en vacker knölklocka till sin arbetskamrat...
råse-marie
Ska föreslå det laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon