rabalder
22-06-2005, 20:08
På 3år har jag avlivat en schäfer (7MÅN) för E på höfterna. Sedan köpte jag en ny, som är 2år nu, men allergisk mot det mesta. Vår jaktlabbe avlivade vi i julas pga armbågsfel! Vi har en ny labbe 6månader nyopererad för osteokondros. Han blir troligen bra...
Nu har jag haft min exotic katt på parning hos hannen. De har fått bekanta sig i 3 veckor. Han vill inte para!!!
Jag ska kanske inte ha djur?
usch....låter inge vidare!! men turen måste ju vända nån gång!!
Lycka till med labben!!
/Magda
*Felix matte*
22-06-2005, 22:29
Om jag hade varit din hund så hade jag inte varit i livet nu... Usch vad otäckt!
Nää... jag väljer att fortsätta vara människa...då slipper jag sprutan.
Kakaduan
23-06-2005, 07:41
Nu sticker jag ut huvudet och riskerar att bli både missförstådd och få skäll...
När jag skulle skaffa hund försökte jag verkligen välja. Jag sökte en som passade mig i utseende, storlek, temperament, sundhet, etc. Det var svårt - vi har väl sisådär 250-300 registrerade raser i Sverige. Majoriteten av sveriges hundägare tycks dock inte ha fattat att det finns mer än fem raser, så att de är helt sönderavlade med höftledsfel, allergier, tandfel, etc, etc, etc är väl egentligen inte så konstigt?! Snarare konstigt om man väljer just schäfer eller labrador och INTE får problem!
MENAR ABSOLUT INTE DETTA SOM ATT SKÄLLA/KRITISERA NÅGON, men jag tror faktiskt inte att jag är ute och cyklar i mitt resonemang. Lägger man dessutom till det faktum att Sverige är ett litet land där ett fåtal framgångsrika kennlar dominerar, är chansen ännu större att få problem - det är ju ett fåtal individer man avlar på relativt sett!
Jag tror absolut att du inte har otur, utan att du är en person som gillar djur och skall ha det - men kanske du skulle välja bland några av de hundraser som har en bättre chans att vara friska?!
Ge inte upp, men ge de 295 andra raserna en chans!
Kakaduan
rabalder
23-06-2005, 07:49
Hej Kakaduan! du har rätt! vi tittar på andra raser... Stötande apporterande trevlig hund ska det vara! inte en litet ras. Min man funderar på någon spaniel... vi får se!
lilla mamma
23-06-2005, 20:55
NORRBOTTENSPETS
Kanon, fullt frisk 10 årig hanhund som jagar allt han får.
snäll och glad

ps Kolla spanieln noga, många kända för diverse krämpor.
ska den användas till sådant så varför inte en pointer?
hyfsat sund och frisk
även stövaren är trevlig och sund
Jag måste bara få fråga Rabalder, lider djuren så mycket av dom fel dina hundar haft så man
måste avliva dom, eller är det för att just
du inte vill ha en deffekt hund?

Kan man inte bara ha djuren som sällskapsdjur? Det finns många människor som bara vill ha en hund för att kunna gå på promenader och ha som sällskap, som inte är intresserade av utställningar och andra tävlingsformer. Jag förebrår dig inte Rabalder, men jag har funderat på det sen du skrev ditt inlägg om det.