Full version: Låter som om
*Felix matte*
Nu lät han så igen... Felix min snart 7 år gamla hund... ett utdraget "rop" som är sååå otäckt... nu är det andra gången han låter så (i sömnen)

Har ni varit med om liknande?
Caprice
Är det inte att han bara drömmer...?

Kommer ihåg vår hund när jag bodde hemma, han drömde ofta...
Och då lät han..
Han kunde vakna av att han själv skällde till... laugh.gif

Caprice
*Felix matte*
Javisst drömmer han.,.. men det här ljudet har vi aldrig tidigare hört förräns häromdagen... vanligtvis så kan han "småskälla" och ibland låta "lite ynklig" men detta ljud är bara sååå otäckt.

jo jag vet att det är "bara drömmar" men ...
pejori
jag har också en sådan hund smile.gif smile.gif
tror att ljudet ändras när dom blir till åren, det låter hjärtskärande ibland wub.gif wub.gif
men min är helt frisk enl. vet. wub.gif
*Felix matte*
CITAT (pejori @ 23-06-2005, 00:04)
jag har också en sådan hund smile.gif smile.gif
tror att ljudet ändras när dom blir till åren, det låter hjärtskärande ibland wub.gif wub.gif
men min är helt frisk enl. vet. wub.gif

OK... då vet jag att han inte är ensam om att låta så wub.gif

Felix är också frisk såvitt veterinären konstaterat.
pejori
nä..det låter jätteotäckt, som om dom dör nästan sad.gif sad.gif
Bettson
Felix drömmer bara att han ropar på sina kompisar i vargflocken, eller att de ropar på honom och han svarar.

Låter som ett långdraget aouooooooooo.....vilket kan låta ganska otäckt.

Bara behagliga drömmar för en hund. wub.gif
Betty
Så lät min gamle Baloo också (bosatt i hundhimlen sedan många år), men det var väldigt sällan han ylade i sömnen. Jag tyckte det lät så otäckt/spöklikt/vemodigt på samma gång.
Anma
Min gammelgubbe låter också, och det låter hemskt! Dessutom drömmer han väl om forna tävlingar (pensionerad tävlingsgreyhound) för han springer som en galning i sömnen. Tur att han ligger ner, annars skulle vi väl få hämta honom i Jukkasjärvi titt som tätt. tongue.gif En och annan gång har han skrämt i hjäl mig med sina läten.
stina
Jag hade en Berner Sennen för många år sedan som väckte hela familjen ibland när han låg och skrek i sömnen. Det lät som ni säger fruktansvärt otäckt - som om han drömde en fruktansvärd mardröm. Brukade väcka honom försiktigt och då titade hand upp med simmiga ögon innan han somnade om igen.... wub.gif wub.gif wub.gif
Bettson
Ibland kan just skällande i falsett tillsammans med att de ligger ner och springer vara just drö
mmar om jakt.

Kanonkul dröm för en hund, låt dom drömma. Att det låter i falsett lite som iff, iff beror på att de skulle vakna om de skällde i drömmen med hela stämbanden.

Ibland kan iff, iff bli lite ivrigt och då kan man gärna tro att någon satt en kniv i den stackars hunden. Men lyckligtsvis så är det ett extra ivrigt skall.

Låt dom drömma på bara wub.gif
Berit
Säg åt Felix att bara drömma söta och roliga drömmar wub.gif wub.gif wub.gif
han är ju bara sju år, många år kvar tills han blir pensionist.

mvh
Berit
kristerh
Min Greta (katt) brukar oxså skrika i sömnen (när hon inte snarkar), kanske är hon i något roligt slagsmål eller nåt...
krister
Berit
CITAT (kristerh @ 23-06-2005, 15:13)
Min Greta (katt) brukar oxså skrika i sömnen (när hon inte snarkar), kanske är hon i något roligt slagsmål eller nåt...
krister

Ja, kanske slagsmål kan vara roliga? Man vet aldrig hur våra djur tänker

biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
mvh
Berit
*Eko*
CITAT (Felix matte @ 22-06-2005, 23:42)
Nu lät han så igen... Felix min snart 7 år gamla hund... ett utdraget "rop" som är sååå otäckt... nu är det andra gången han låter så (i sömnen)

Har ni varit med om liknande?

OOOOja!

Min hund har alla de läten i drömmen... också en sorgsen yl. Är jag vaken brukar jag stryka honom medhårs så atthan vaknar. De kan väl också drömma otäcka drömmar???? rolleyes.gif
groowymama
Min schäfer har verkligen massor av märkliga ljud för sig när han sover;ibland blir jag riktigt orolig och petar till honom då.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon