Reserv
Blåklockor ska väl ha hängande klockor? Jag har fått nåt i rabatten som inte är inbjudet men för den skull inte vackert, det är fin men vad är det. Kamera saknas i hushållet, men finns det så många klockblommor med klockan vidöppen mot himmlen? Den har små smala blad som Liljans ungefär fast glesare. nån som tror sig veta vad? wink.gif unsure.gif
Ina
Toppklocka och skogsklocka har uppåtvända blommor... exakt hurdana blad dom har är jag inte säker på, men det kanske kan vara nån av dom? smile.gif
*Felix matte*
Olika Klockor Kanske hittar du din här. smile.gif
Reserv
Tack Felix matte för länken, jag letade mig vidare iväg och fann då förmodligen vad jag sökte (hittade åtminstånne inget som liknade den mera) det är troligast en Ängsklocka. Inte för att jag läste mig till att den skulle va´ett ogräs, så man undrar faktiskt varifrån den kommit. Men den får väl stå kvar, jag får väl ta bort blomställningarna efter blommning så den inte sprider sig ohämmat. rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon