amaira

En nykomling har dykt upp. Flög trettiofyra varv runt huset och tjugutvå gånger över taket - inte lätt att hänga i hälarna på den rolleyes.gif

Men till slut satte den sig, och jag smööööög.
Jag vet faktiskt inte vem det är.
Kanske var "nån liknande" uppe förut, som Oldwolfie visade - men de är ju så lika, innan jag lärt mig dem.
*Felix matte*
Vilken kondis du har som orkade springa efter den laugh.gif

Här hittar du Gräsfjärilar
amaira
Tack Agneta! Det var ju bra bilder dessutom, på din länk. Har ju artdatabankens nationalnyckel till alla sveriges arter, och nån mer fjärilsbok, men det är inte så lätt i alla fall. Just de som jag vill se, syns inte undersidan på. Hur som helst, jag gissar på vitgräsfjäril... genom uteslutningsmetoden, nu igen.
Men den var så mörk, jag trodde det var en sorgmantel som flög. först sedan den satt sig, såg jag ögonfläckarna. På ovansidan syntes knappt några ögonfläckar alls...

Ja, visst har jag kondis laugh.gif
Gossen Ruda
Ja ja ja, tjôta. tongue.gif Svarade inte här först eftersom du bestämt den själv. Vitgräs är väl det närmaste man kan komma när inte översidan är med.
amaira
Tack Ruda, nu är jag nöjd sleep.gif .

Behöver bekräftelse på att jag inte är ute och cyklar ...
yla
glömde kameran hemma idag o då jagade fjärilen mej istället för tvärt om rätt kull ju tongue.gif

fina bilder jupp rolleyes.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon