Full version: Kanadensiska rosor
Betty
Idag var jag och min dotter en sväng till Piteå. Vi hade beställt några kanadarosor på Astrant Plant. Så mu har man några till i samlingen... fast jag egentligen inte har plats för fler. rolleyes.gif Jag fick mina beställda J.P. Connell, Adelaide Hoodless, John Davis och Quadra. Men ingen Morden Sunrise...tyvärr sad.gif Nåja, får väl trösta mig själv med att jag egentligen inte ens hade plats för den... suck... rolleyes.gif
kerstin z5-6
Trevliga allihopa :)Snart hittar du nog en sunrice med laugh.gif
Betty
Det krävs nog en tur till Finland för att få tag på en är jag rädd, det hade visst varit en strykande åtgång på kanadickerna. Flera som hade förbeställt blev utan. Verkar vara den mest populära kanadarosen just nu...
Helen i Piteå Zon 5
Och tänk....jag har varit till Blomkvist i helgen och inte en enda ros följde med hem biggrin.gif och idag var jag en sväng förbi Astrant plant och ingen blev det där heller.... wink.gif
Betty
Vad är det för fel på dej då??? Är du sjuk eller nåt??? ohmy.gif laugh.gif
Helen i Piteå Zon 5
biggrin.gif nejdå, fullt frisk, jag har inte riktigt kommit överens med rosor ännu. Har ju trots allt köpt några sorter förra sommaren efter att ha lyssnat på Kerstin. Men nu i år så dog min "rotäkta" Morden Centennial och då tänkte jag att nu får det vara. Har Therese Bougnet, William Baffin och 2 Marie Bugnet, det är väl rätt OK?
Betty
Jodå, det är helt OK! biggrin.gif
Det är Kerstins fel att jag inte kan låta bli att köpa en massa rosor som jag egentligen inte har plats för... wink.gif wink.gif wink.gif rolleyes.gif laugh.gif
kerstin z5-6
ne ... för få helen -- nu får du allt sätta upp farten smile.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Dgg morden c .. jamen det har en hel del perenner gjort med .. inte saktar du in på dom för det va ?? blink.gif tongue.gif
Helen i Piteå Zon 5
Nej, att perennerna dör kan jag ju fatta biggrin.gif men inte att mina första inköpta vackra rosor, tänk den dog innan jag hade sett den blomma,, det kan jag ju inte fatta laugh.gif jag som gjorde så tappert försök med mina inköp tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon