Full version: satte potatis idag
dammkillen
idag har jag satt några potatisar.

vad har ni planterat på sistone?
Pixi
idag har jag inte planterat, men i går stoppade jag ner 3 Sharonkärnor i en kruka.
Jag tror inte att jag fått nån med kärnor i förut så det ska bli intressant och se om de kommer upp nåt
Lajo
Och jag som plockar upp mina potatisar nu laugh.gif laugh.gif laugh.gif
/LJ
solkatten
Jag köpte 15 minirosor för 30:- och har planterat ett gäng i balkonglådor. Det är ju 3-4 stycken i varje kruka så det är bara att dela och sprida ut i lådorna. Har tidigare satt en gäng i en rabatt som en rosmatta.
dammkillen
kul att läsa om era planteringar.

idag har jag satt ut malvorna från växthuset på friland. den högsta var ca 3 cm hög med ett blad stort som liggfingernageln.

jag har även planterat om de tre busktomaterna från krukorna ut i ett lager jord inne i växthuset.

sist, som var jätteroligt var att jag satte om en hoyttoya cordata tror jag den heter i från en ca 5-10 liters plastinnerkruka ut i en flätad korg som ställts vid dammen. hoyttoyan hade växt bra inne i växthuset under några veckor. och rötterna hade letat sig ut i ytterkanterna mot plastkrukan. hoyttoyan var två plantor som inköptes förra året och har övervintrat i jordkällaren.

god fortsatt plantering på er
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon