kristerh
Hörde på radion att EU vill att sverige tar bort tvättråden på kläder man köper, det skulle vara nånslags handelshinder wink.gif blink.gif och eftersom det inte förekommer nånannanstans i EU så får inte sverige heller ha det kvar.
Men de kläder jag köpt i tex spanien har ju haft tvättråd... hur har de det med kollen?
krister
andersen
Skyll inte på mej, jag röstade nej till EU laugh.gif
Reserv
CITAT (andersen @ 24-06-2005, 13:25)
Skyll inte på mej, jag röstade nej till EU laugh.gif

Samma här, men det var mycket för att dom påstod att ciggen skulle bli så mycket dyrare om vi inte gick med som jag var tveksam. och vad hände? Jo många föll för alla hotelser och vad hände mer? Ciggen gick upp över 30% rakt av blink.gif Jä*vla buffel och båg hela skiten. mad.gif

Ha nu en förbaskat trevlig helg alla odlaiter och ta det lugnt i trafiken, ni vet hur ni kör, men inte hur andra kör. Syns efter helgen! wub.gif
Tjosan
Hur svårt kan det vara för klädföretagen att sy dit en liten lapp som det står 40 grader på?!
pialotta
ett borttaget tvättråd är väl inget att hetsa upp sig över?
fråga när du köper plagget hur det skall tvättas eller ta reda på vad det är för material i plagget när du köper det - och fråga morsan hur t.ex bomull tvättas så får du svar.
hej hopp!
forsta
Som jag fattar det så är det inte frågan om att förbjuda tvättråd. Däremot ska det inte längre vara obligatoriskt att bifoga tvättråd till ett plagg. En himla skillnad.
Keya
Dom s.k tvättråden är inte mycket att ha. oftast rejält undermärkta. dottern köpte vita linbyxor från Vero Moda. Tvättråden var 30 grader! Lin ska tåla 60 grader och definitivt 40. Hur sjutton ska du kunna hålla vita byxor rena vid 30. jag litar inte ett dugg på tvättmärkningen
forsta
CITAT (Keya @ 24-06-2005, 21:37)
Dom s.k tvättråden är inte mycket att ha. oftast rejält undermärkta. dottern köpte vita linbyxor från Vero Moda. Tvättråden  var 30 grader! Lin ska tåla 60 grader och definitivt 40.  Hur sjutton ska du kunna hålla vita byxor rena vid 30. jag litar inte ett dugg på tvättmärkningen

Du är rätt på det.
Tvättråden är inte till för kosumenten utan för att skydda producenten.
zaaritha
Uridiotiskt!
Jag köper då hellre ett plagg med tvättråd; än ett utan!!
jendah
Usch så tröttsamt...
Aftonbladet har hittat ännu en icke-nyhet...

Är det ingen som minns nej-propagandan om datummärkningen på brödet?? Stora hemska EU skulle göra så att vi stackars svenskar inte fick datummärkt bröd mer *snyft*
Ganska många år sen nu, och hur jag än letar hittar jag fortfarande inget omärkt bröd......

Ignorera Aftonbladet... de hade bara inga nyheter, så de plockade något kanske möjligen om himlen trillar ner scenhario att hojta om... som vanligt... laugh.gif laugh.gif
Tjosan
uhm.. Aftonbladet.. öh.. nyheter?
Aftonbladet skriver sååå mycket rappakalja numera att jag tappat räkningen...
Sämsta man kan göra idag är att referera det man vill ha sagt till en Aftonbladet nyhet.. Trovärdigheten sjunker då dramatiskt...
Och med det håller jag med dig. (så du inte fick för dig något annat) smile.gif
Pirum
Jag tycker att det här var en viktig nyhet. Men brukar oftast inte titta så noga på råden själv. Kör med darwinistisk tvättmetod, allt i minst 60C, det som inte klarar tvätten åker på sophögen. Har inte kasserat nåt pga tvätt på flera år.

Mitt favorithatområde vad gäller EU just nu är annars den dåliga märkningen av GMO-relaterade livsmedel.
*Felix matte*
CITAT (jendah @ 25-06-2005, 00:33)
Usch så tröttsamt...
Aftonbladet har hittat ännu en icke-nyhet...

Är det ingen som minns nej-propagandan om datummärkningen på brödet?? Stora hemska EU skulle göra så att vi stackars svenskar inte fick datummärkt bröd mer *snyft*
Ganska många år sen nu, och hur jag än letar hittar jag fortfarande inget omärkt bröd......

Ignorera Aftonbladet... de hade bara inga nyheter, så de plockade något kanske möjligen om himlen trillar ner scenhario att hojta om... som vanligt...  :lol:  :lol:

Jag kan inte förstå varför Aftonbladet skulle vara mindre trovärdigt när det gäller nyheter...man behöver inte klassa ner allt bara för att de har en massa nonsensartiklar om sk. sport- och tv-kändisar.

Ska vi också ignorera Dagens Nyheter?

Läs! Dagens Nyheter om EU och tvättråd

Jag är så klart för tvättråd i plaggen!
tullmejs
Jag är väl rätt likgiltig inför tvättråden, det retsamma är ju att EU alls har synpunkter i frågan... tur att konstitutionen föll. Tillbaka till ritbordet!
Caprice
Jag tittar på tvättråden innan jag köper kläder och undviker helst att köpa det som ska kemtvättas..

Caprice
kristerh
CITAT (Tjosan @ 25-06-2005, 00:54)
Sämsta man kan göra idag är att referera det man vill ha sagt till en Aftonbladet nyhet.. Trovärdigheten sjunker då dramatiskt...

Nu var det ju så att det inte bara var aftonbladet som skrev om detta, även kvällsnyheterna, rapport, aktuellt och tv4:s nyheter hade detta uppe och chefen för konsumentverket uttalade sig, så den här gången var det ingen anka av ab, men jag håller med om att ab har förlorat sin trovärdighet genom alla dessa sensationsskriverier om påhittade saker.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon