Full version: Gurka
od_hannes
Hej

Tänkte fråga om nån vet varför gurkplantor skrumpnar vid rothalsen?
Har satt två stycken gurkplantor i mitt växthus. Den ena dog inomm en vecka. Mistänkte då att det berodde på att jag satt den för djupt i jorden så den nya jag ersatte med placerade jag precis som som den stod i krukan, den ser fortfarande fin ut. Nu har den andra (av de två ursprungliga gurkplantorna) också skrumpnat vid rothalsen och jag väntar bara på att den skall vissna ner och dö. Så vad gör jag för fel? och finns det nått sätt att rädda plantan på?
ingrid fuxwall
Har samma problem så jag väntar på ditt svar.

ingrid
zaaritha
Har också råkat ut för det! Vad i helskotta beror det på?
Har denna säsong, bara satt tomater..
Törs ej försöka mera med gurkor!
roos
Det kanske är rothalsröta? Ska vara vanligt hos gurkplantor. Pröva att lägg sand runtom rothalsen och se till att inte de ha det för kallt.
lena:-)
Samma här...men lite svårt att lägga sand runt när det är kört...liksom......man kanske en tanke till nästa säsong.. Nu får det vara.
Det har ju inte varit nån värme att tala om heller så det kan ju bro på det. sad.gif sad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon