forsta
I höstas planterade jag några syrenbuskar. De tog sig och de knoppades. Men av knopparna blev intet och när jag nu drog upp dem visade det sig att rötterna var helt avätna. Hur ska man göra för att hindra de söta gnagarna att förstöra växternas rötter?
zaaritha
Söta o söta??!!
De är ett helsickes elände!
man kan bara sätta ner fällor!
wolkenkrabber
plantera olika frittilarir eller allium runt växter du häller värd och tryck ner katthår i gångarna, katten är kju dess naturliga fiende och katthåret avger kattlukt ananrs kana mna lägga ner fisk som får ruttna elelr vitlökskylstor man haklverat så det avger vitlöksdoft
zaaritha
Hjälper ej med dem! Har försökt i flera år o det gör ingen skillnad!
Ludvig Johansson
Min fru stoppade ned stora mängder rabarber i mullvadsgångarna och det verkade inte hjälpa. Men det såg kul ut :-). Vattensork tar man med stor musfälla agnad med morot.
Big Gardener
När jag jobbade på växtvaruhus för "en evighet" sedan sålde vi en typ av dosa som avgav ett infraljud som skulle verka störande för mullvadar och sork. Det påstods på förpackningen att andra djur inte tog någon skada. Huruvida det fungerade eller inte vet jag inte, men det kanske någon annan känner till. Kan vara värt att prova i alla fall...Tror inte den kostade mer än 60-70 pesetas.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon