Heddas matte
blev lite förvånad i år när den gamla enkla aklejan, hämtad från sommarstället, faktiskt nu mera är allt annat än enkel.
yenny
Va fin den blev wub.gif
tullmejs
Usch, en så märkvärdig uppkomling. Tacka vet jag de gamla vanliga, jordnära, som blir vid sin läst.

(Om det varit jag som fått en sån hade det förstås låtit helt annorlunda ;-)
Caprice
Jättesnygg, lite kottekänsla över den... wub.gif

Caprice
zaaritha
Aklejor är verkligen intressanta växter--de förändrar sej så mycket!!!
*Felix matte*
Så vacker wub.gif
zaaritha
Ja--aklejor ändrar sej mycket, som sagt!
Finns det andra växter, som också gör det??
pialotta
sicken en!
netaave
Åhh vad läcker, jag bara älskar aklejorna.
zaaritha
Ja--de är--som sagt--fantastiska växter!!!!
ninnisky
älskar aklejorna biggrin.gif biggrin.gif
Minns mina barndoms sådana. Plockade alltid till midsommartid massor av dem vid Vistakulle nära Gränna wub.gif Numera har jag en som trivs så bra vid kökstrappan på landet. Förra året var den ljus-och mörkblå. I år har den sin rosa klänning på sig wub.gif
zaaritha
De gammeldags är vackrast--tycker jag!
Jag gillar inte dessa marknadskaramell-färgade!
För mej; framstår de som väldigt konstlade..........
groowymama
Mycket vacker är den wub.gif
Heddas matte
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 20:51)
Ja--aklejor ändrar sej mycket, som sagt!
Finns det andra växter, som också gör det??

mina andra växter gör det i alla fall inte! jo förresten en daglilja som köptes som rosa och var rosa första året blev sedan brunröd.. och har fortsatt vara brunröd sedan dess (faktiskt snyggare än den rosa)
bjären
Läcker till tusen lyckost dej.
Boxer
Jätteläcker. Den kan få bo hos mej när du tröttnar! wub.gif
kopernikus
jag har en hibiskus som ändrat sig...var enkel från början-nu är den dubbel. Jättefin.
Anki på Öland
CITAT (kopernikus @ 28-06-2005, 10:25)
jag har en hibiskus som ändrat sig...var enkel från början-nu är den dubbel. Jättefin.

Det har jag med, har 2 hibiskusar och båda har endel blommor som är är enkla och en del som är dubbla och den gula ändrar färg också. Ibland är den kycklinggul och ibland riktigt mörkgul.
foton på hemsidan

Anki
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon