Rossi
... jag är trött idag .....

Vi hade extremt varmt här igår och satt ute hela dagen och kvällen och natten. Vid tiotiden på kvällen hade vi fortfarande 18-19 grader ute. Det var mycket skönt. Men värmen gjorde mig så trött igår och trots att den sista gästen gick hem i ganska rimlig tid och trots att jag inte drack speciellt mycket så är jag helt slagen idag. Värmen igår + att jag höll igång med förberedelser hela dagen har däckat mig.

Vaknade till regn och åska imorse. Har somnat på soffan i två omgångar idag och är fortfarande lika groggy.

Hur mår ni andra idag?
stina
Vi var hos några grannar och åt igår kväll. Det var LUGNT. Precis som du skrev så däckade värmen en. Orkade inte hålla igång utan gick och la oss tidigt och kollade en bra film. Åkte hem till stan idag för jag åker till Cypern på måndag och var tvungen att tvätta och packa....
violina
Jag mår som du. Helt slut trots bara ett par öl till maten. Och så mätt man blir av lite sill och potatis, orkade knappt trycka ner några jordgubbar sen.
Hade tänkt klippa färdigt häcken idag men regnet fick mig att somna på soffan efter frukosten. Har cyklat en tur i skogen precis för nu skiner solen igen. Vi ska hälsa på bekanta på Råå camping nu och grilla lite. Ha det bra!
Caprice
Här var det en lugn midsommarafton....

Har tom hunnit med att vara på bio idag.. smile.gif
Var och såg Mankell´s Steget efter, faktiskt riktigt bra...!

Caprice
zaaritha
Lugn dag!
Inte gjort nå´t nyttigt!!
Ingen baksmälla el. dyl.
Inga från Närke
Vi tog det lugnt också. Lite vin och lite öl men som ni andra skriver också så är man lite slö har varit idag. Kanske har med att i alla fall vi inte la oss förrän klockan 01,00 ungefär och det hör inte till vanligheterna hos oss.

Idag har det varit mulet på förmiddagen men blivit bättre och bättre under dagen så det har varit skönt att sitta på altanen och njute även om det skulle ha behövts rensas lite här och där. Städas inomhus m.m. men får väl försöka göra lite under morgondagen.
*Felix matte*
Startade vid ettiden med Sillunch hos dotter och måg där hela familjen var samlad... sedan lite vila och framåt kvällen (också hos dem) grillad entrecote + fransk potatissallad (tror den hette så)... mumsig Rabarberpaj med Vaniljglass till efterrätt. wub.gif Småttingarna.. barnbarnen stortrivdes.. hade ju hela släkten som passade upp och lekte med dem.wub.gif
Ett par glas vin slank också ner under tiden = Pigg och glad när jag klev upp halvsjutiden biggrin.gif
zaaritha
Halv sju!?
Isch!!
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 21:59)
Halv sju!?
Isch!!

Det är ju då som fåglarna sjunger som vackrast wub.gif
ninnisky
Åt en god sillunch hemma efter gårdagens firande --- vid sextiden middag med färskpotatis, grillad entrecote med goda såser och ett underbart rött vin. Lite trädgårdsarbete tillsammans med gamla mor som var på besök.

Resten av dagen vilade vi oss... i morgon kommer- 3-åriga pojkbarnbarnet för att stanna en vecka... wub.gif wub.gif wub.gif
zaaritha
De sjunger som finast vid 04-tiden! tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 22:17)

Jaha... det visste du också tongue.gif ... Så klart de sjunger som vackrast just då... vet ju jag som vaknar var morgon och lyssnar wub.gif

men jag har också de senaste nätterna vaknat strax före två och då har det varit full serenad härutanför wub.gif
zaaritha
Synd--att de flesta slutar sjunga, nu efter midsommar!
Men; göken har hörts ovanligt mycket, hittills!
Svarthättan, är en favoritfågel, sjunger helt underbart!
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 22:24)
Synd--att de flesta slutar sjunga, nu efter midsommar!
Men; göken har hörts ovanligt mycket, hittills!
Svarthättan, är en favoritfågel, sjunger helt underbart!

Göken har vi inte hört sen han satt här då när vi fotade... Sarthättan...vet faktiskt inte hur den låter (ska leta på nätet) men iaf så var jag först här i stan med att observera den. biggrin.gif
zaaritha
Svarthättan har ett brett ljudområde! Liksom rosenfinken!
netaave
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 22:17)

Ja det är ett helsike att somna vid den tiden efter dansen tongue.gif
zaaritha
tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 22:33)
Svarthättan har ett brett ljudområde! Liksom rosenfinken!

Rosenfinken finns inte här... så vitt jag förstått efter att ha läst i mina fågelböcker.
zaaritha
Den sprider sej uppåt landet!
Här i Hjotrakten finns den, men är ovanlig!
Den är så vacker!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon