Full version: Kajsa Stina
*Felix matte*
Lyssnade nyss på henne och började fundera huruvida de som har "lite jobbigt" = har psykiska problem (låter värre än det är) är de som är duktigast vad gäller poeter, författare och låtskrivare.

Henne såg jag också i morgonteve... tror det var igår... där berättade hon om sina depressioner och att psykiska problem "gick" på både far och mors sida samt att ibland var tabletter det som var till bäst hjälp.

I alla fall så tycker jag att hon är duktig... Gillar wub.gif
Tröstevisa som hon sjunger med Finn Kalvik tillhör mina favoriter. wub.gif
den spelas då och då som Postludium på Gudstjänster.

PS. Just nu sjunger hon en till låt SVT1
Ina
Jag kan tänka mej att det ligger mycket i din tanke - om allt löper som förväntat så finns det kanske inte så mycket behov av att "skriva av sej". Själv skriver jag dikter i perioder och det är inte under dom perioder då allt rullar på som dikterna kommer... Det är när jag är ledsen över något... eller har blivit upprörd över något som jag upplever som svårt eller orättvist eller konstigt.... eller är arg - DÅ kommer det som vill fastna på pappret!!
Caprice
Håller med, hon är bra..

Hon ska göra en ny version av hennes pappas "Jag Ger Dig Min Morgon" ,det ska bli spännande att höra hennes version...

Kul att hon är tillbaka!

Caprice
*Felix matte*
CITAT (Ina @ 25-06-2005, 20:48)
Jag kan tänka mej att det ligger mycket i din tanke - om allt löper som förväntat så finns det kanske inte så mycket behov av att "skriva av sej". Själv skriver jag dikter i perioder och det är inte under dom perioder då allt rullar på som dikterna kommer... Det är när jag är ledsen över något... eller har blivit upprörd över något som jag upplever som svårt eller orättvist eller konstigt.... eller är arg - DÅ kommer det som vill fastna på pappret!!

Så gjorde jag också för några år sedan.. skrev ett hundratal dikter under en kort period och nu när jag tittar tillbaka så vet jag att det var under en tid då jag var väldigt ledsen, arg och besviken (tvångsflytt pga husrivning)

Önskar att jag återigen skulle kunna skriva, men det vill sig inte... åtminstone inte på kommando och just nu tongue.gif wub.gif
zaaritha
Det är förståeligt att Kajsa-Stina är deprimerad!
Hennes far var en s.k. "kändis"! En mycket bra --enligt min personliga smak--men; K-S fick leva med hans alkoholproblem..........
Och DET kan ta kål på en..............
*Felix matte*
CITAT (Caprice @ 25-06-2005, 20:53)
Håller med, hon är bra..

Hon ska göra en ny version av hennes pappas "Jag Ger Dig Min Morgon" ,det ska bli spännande att höra hennes version...

Kul att hon är tillbaka!

Caprice

Det var den hon framförde i fyrans nyhetsmorgon wub.gif
zaaritha
"Jag ger dej min morgon", är en så fin o känslig sång!!
Ina
CITAT (Felix matte @ 25-06-2005, 20:54)
Så gjorde jag också för några år sedan.. skrev ett hundratal dikter under en kort period och nu när jag tittar tillbaka så vet jag att det var under en tid då jag var väldigt ledsen, arg och besviken (tvångsflytt pga husrivning)

Önskar att jag återigen skulle kunna skriva, men det vill sig inte... åtminstone inte på kommando och just nu tongue.gif wub.gif

Om du har skrivit så finns det ju nånstans!!! Fast om det ska krävas att du mår dåligt för att det ska komma tillbaka så är det ju lite kluvet att hoppas att du ska kunna skriva igen...

...och så glömde ju att säga att hon är jättebra, Kajsa-Stina!!
Caprice
CITAT (Felix matte @ 25-06-2005, 20:55)
CITAT (Caprice @ 25-06-2005, 20:53)
Håller med, hon är bra..

Kul att hon är tillbaka!

Caprice

Det var den hon framförde i fyrans nyhetsmorgon wub.gif

Åhh,
typiskt att man missade det... sad.gif

Vilken var bäst då, tycker du..
Originalet eller hennes version..?

Caprice
*Felix matte*
CITAT (Ina @ 25-06-2005, 21:03)
Om du har skrivit så finns det ju nånstans!!! Fast om det ska krävas att du mår dåligt för att det ska komma tillbaka så är det ju lite kluvet att hoppas att du ska kunna skriva igen...

...och så glömde ju att säga att hon är jättebra, Kajsa-Stina!!

Javisst finns delar av det kvar... men inte vill jag för allt i världen uppleva samma jobbiga tvångsflytt igen så jag inväntar "icke tråkig" inspiration biggrin.gif

Nej det behövs inte att jag "mår dåligt" för att kunna skriva men efter jag slutade röka så står pennan oanvänd sad.gif .. likadant är det med korsord tongue.gif
*Felix matte*
CITAT (Caprice @ 25-06-2005, 21:06)
Åhh,
typiskt att man missade det... sad.gif

Vilken var bäst då, tycker du..
Originalet eller hennes version..?

Caprice

Faktiskt så tycker jag att originalet var ett par snäpp bättre. wub.gif
ninnisky
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 20:58)

en sång.. som varit mig till hjälp många gånger när jag varit ledsen och deppad och som jag fortfarande ofta nynnar på wub.gif
*Felix matte*
CITAT (ninnisky @ 25-06-2005, 21:24)
CITAT (zaaritha @ 25-06-2005, 20:58)

en sång.. som varit mig till hjälp många gånger när jag varit ledsen och deppad och som jag fortfarande ofta nynnar på wub.gif

Instämmer! wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon