Full version: Vad är detta?
rita72
Satt på vårt staket en hel dag, ca 10 cm lång. Den var väldigt "grov".
Se i mitt album under mappen "Insekt", vet inte hur man lägger in en bild direkt i inlägget tyvärr...
Mvh Rita
zaaritha
Också nyfiken!!
amaira

Vacker!

jag vet inte heller vad det är...
Reserv
Det bör väl va´en Svärmare, men vilken utav dom........tja, det är frågan det. wink.gif

Nu har jag bestämt mig, tongue.gif jag är rätt säker på att det är en Spinx ligustri (Linnaeus) Mycket vacker bild, önskar att jag också kunde få sånt besök i trädgården, fast å andra sidan så har jag inte nån kamera heller så. rolleyes.gif
Spinx ligustri
rita72
Tack för svaret! Då vet jag! Har aldrig sett något liknande förut. I och med att den var så stor så såg den lite overklig ut.

Fortsatt trevlig kväll!

Mvh Rita
*Felix matte*
Ligustersvärmare... det kunde inte jag trots att jag letade på svärmare tongue.gif
Reserv
Den är vackrare när den vecklat ut vingarna, alla Svärmare är vackra tycker jag, och färggranna. rolleyes.gif
*Felix matte*
wolkenkrabber
jag minns att jag hittade en sådan larv på min tomt för flerataalet årsedan, jag ville spara den (var liten) men ajg fick iten, så jag har itne sett den slutliga produkten live, (larven var iaf ytterst lik den jag hittade) från minnet
Zazu
jag håller med felix matte och gissar på ligustersvärmare tongue.gif

mvh zazu
ninnisky
jaaaa, ligustersvärmare är det biggrin.gif
Reserv
CITAT (Zazu @ 26-06-2005, 22:26)
jag håller med felix matte och gissar på ligustersvärmare tongue.gif

mvh zazu

Jag kan inte förstå varför jag osökt börjar gnola på mats Rådbergs låt "det är inte lätt att va´ödmjuk" tongue.gif Felix matte var verkligen jätteduktig som kunde läsa, eller rättare sagt, hon läste innan hon svarade rolleyes.gif wub.gif Men visst, det är en Ligustersvarmare. wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon