Full version: Polis
Inga från Närke
Hej!

Tycker att i småprat har det blivit väldigt rörigt, eller är det bara jag.

Kollade lite från sidan 1-5:
Musik = 5 nystartade trådar
Midsommar = 5 nystartade trådar
Trädgårdsrelaterade = 3 nystartade trådar
Matrelaterade (Recept) = 3 nystartade trådar

För att inte tala om Grattistrådarna.

Skulle vi inte kunna enas om att försöka lägga t.ex. det som handlar om "Musik" "Grattis" under samma startade tråd o.s.v då skulle det inte bli så många nya trådar att bläddra i. Man ser ju på datum om det kommit in något nytt.
Sökfunktionen finns ju förståss men där kanske man missar en del beroende på hur man skriver i inläggen eller i rubriken.

Jag vill inte ses som någon polis nu för det är jag inte, ställer bara en fråga, ser det som att det skulle bli lite mera renodlat och man får lättare grepp om olika inlägg.
Det har ju fungerat rätt bra i "Dagens bild" t.ex. fast det enligt mig förekommer lite för många citeringar med bilden kvar så trådarna blir onödigt långa.
Kunde också t.ex. lägga in en ny tråd som vi kallar "Undringar och Funderingar där t.ex. konstiga frågeställningar läggs.

Detta är mina synpunkter och jag bestämmer ju inte, men ni kanske kan tänka på det.
Nu får jag kanske många på mig eller ingen alls men som sagt i denna tråd får man ju skriva lite vad man tycker och känner eller hur så man blir av med det man går och funderar på?
Tyvärr blev det lite långt också men det hoppas jag ni har överseende med.
Reserv
Dina ideér är säkert jättebra, men tror du inte att en ren grattistråd skulle tendera att bli lika löjeväckande lång som "ordassocieringsleken"? Vissa blir juh grattade ca. 15-20 gånger per dag X 365 dagar det blir en sjuhelvetes tråd det efter ett år. blink.gif Ta inte illa upp, tanken var alldeles säkert mycket god, men tror inte att den är i praktiken genomförbar rolleyes.gif
Inga från Närke
Tar inte illa upp, du kan ha rätt, men man kanske kunde ta månad för månad så blir det inte lika långt eller lika många.
Typ Grattis alla i juli t.ex. och det var ju inte bara denna tråden utan flera.

Men även om den blir lång så vet man att det handlar bara om detta och vill man då inte läsa så hoppar man över, vet man att man fyller år och undrar om någon grattat väljer man de senaste inläggen.

Du tog själv upp ordassocieringsleken är man inte intresserad av den öppnar man den ju inte då spelar det inte så stor roll hur lång den är eller hur, och vill man lägga in ett ord går man ju automatiskt till senaste ordet.
yenny
fast det är ju inte lika kul för den som fyller år att behöva leta efter om man blivit grattad. Jag som inte varit här så väldigt länge blev i alla fall väldigt glad när jag såg mitt namn och att det stod grattis till mej!
Reserv
Ursäkta mig nu, huh.gif vilka är det som grattar? Är det ni som bor grannar? Ni som skickar massa mail och pm fram och tillbaks mellan varann? Ni som träffats på riktigt? Vilka grattar och grattas? blink.gif wink.gif
yenny
ja jag har inte en blekaste aning om vem som grattade mej..det var bara ett namn på någon som jag inte känner... men alla som fyller år varje dag blir grattad här på småprat i alla fall har jag märkt.
jomar
Jag tycker att det är helt ok med en ny tråd för att gratta dom som fyller år, det gör forumet mycket personligare. Men musikpratet kan man ju hålla i samma tråd hela tiden, likaså midsommarsnacket.
andersen
Jag tycker att det inte är fel om det skapas nya trådar hela tiden det håller forumet levande.
Reserv
Det är väl då snarare en Grattisavdelning som skulle startas, den ideén köper jag, så blir det inte så svårt för alla att hitta just sin dag. rolleyes.gif
groowymama
Jag för min del gillar forumet som den är.
Hannele
CITAT (Inga från Närke @ 26-06-2005, 11:30)
Tycker att i småprat har det blivit väldigt rörigt, eller är det bara jag.

Kollade lite från sidan 1-5:
Musik = 5 nystartade trådar
Midsommar = 5 nystartade trådar
Trädgårdsrelaterade = 3 nystartade trådar
Matrelaterade (Recept) = 3 nystartade trådar

Ja, man hittar iget längre. Jag tycker om att återanvända gamla trådar,
man behöver inte starta ny vid varje fundering. blink.gif
*Felix matte*
Hade inte tänkt skriva här men jag undrar om ni inte har hittat funktionen
Aktuella inlägg idag.
Där kan ni välja att visa inlägg som skrevs allt ifrån idag till förra månaden...sedan är det ju fritt för var och en att välja vad man vill läsa.
Svårare än så är det faktiskt inte.. smile.gif

Om man har tid och vilja att sitta och gå igenom alla inlägg... räkna hur många som startats i samma namn etc... då är man inte eg. irriterad på inläggen utan det är något annat som "stör"... så tycker jag... som inte störs av varken det ena eller andra... ordet är fritt som man säger biggrin.gif wub.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon