Madeleine1
Någon som vet vad det här är? Jag har ingen aning, den dök upp under och bakom en massa andra växter som jag vet vad det är... smile.gif
De två nedersta bladen på varje stjälk är runda (lätt ovala). Man kan skymta dem på bilden. Växten är ca 12 cm i diameter från bladspets till bladspets.

Ina
Det ser nästan ut som någon lilja... kroll-lilja? Dom kan få sådana där enkla rosetter om dom står där dom inte trivs riktigt, har jag för mej... Vet du om det är en lite röd gynnare som tuggar på bladen - om det är liljebaggar så är växten en lilja...
Immix
Håller med: det ser ut som krollilja!
Ninni
Exakt så där ser mina krolliljor ut...så då antar jag att de inte trivs där. Planterade dem för två år sedan och de har inte blommat än.
Madeleine1
laugh.gif Ja, det stämmer säkert. Satte tre olika liljor förra året och undrade just var lilja nr 3 tog vägen... laugh.gif Och precis. Har jagat liljebaggar på de andra liljorna, men eftersom jag inte visste att de här satt där de satt, så...

Hur ska krolliljorna sitta för att trivas?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon