Full version: Ogräsättika
Reserv
Ogräsättika och vanlig hushållsättika, är det samma sak eller? Om inte vad är skillnaden? unsure.gif
Betty
Ogräsättika / Ättiksprit.
Skillnad? I princip bara stavningen... , effekten vid ogräsbekämpning är den samma.
ingrid fuxwall
Sedan är jag lite tveksam över hur effektiv den är.
Kan väll bara säga som så att den gjorde sönder sprutan som var avsedd för avfettning (bil) och inte tar den inte död på speciellt mycket av mitt ogräs. Då finns det betydligt bättre medel
Reserv
Nääe, och jag som tänkte va´miljövänlig nu juh! sad.gif Det bidde RU då, eller? unsure.gif
tullmejs
Jag hade en slatt ättika (40%) över efter någon slags betning och skvätte på några praktfulla maskrosrosetter. De är icke mer i denna värld. Men det var kanhända en rätt fet dos!

Har man surjordsväxter kan det väl iaf passa bra, eller på gång/infart bland plattor.

Ingen aning hur det står sig mot andra kemikalier, ättiksyra är dock ett okomplicerat ämne, det är alltid trevligt tycker jag.
Betty
CITAT (Reserv @ 26-06-2005, 23:34)
Nääe, och jag som tänkte va´miljövänlig nu juh! sad.gif Det bidde RU då, eller? unsure.gif

Om det "bidde Ru" eller inte beror även på vad det handlar om för ogräs och hur mycker det är. Om det handlar om mindre områden med maskros och liknande så kanske det räcker med handkraft/maskrosjärn. Men om du har stora hav av kirskål så skulle då jag tagit till "Ru-flaskan" rolleyes.gif
kristerh
Ja ättikan tar bara kål på det överjordiska, rötterna är kvar och skickar efter ett par veckor upp nya blad.
krister
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon