Muguet
Fick av en vännina ett paket jättebra clips för uppbindning av växter, som hon köpt i Tyskland. Har nu idag sett nästan exakt likadana på: http://www.sparkop.com/ gå in på TRÄDGÅRD och titta på "Skonsamma växthållare" Kostar bara 2:- styck och kan användas år efter år.
P.S. De fungerar jättebra! DS
Allis
jag brukar göra en snara på snöret och trä in änden och binda upp dom Billigt o bra tongue.gif
Muguet
Jättebra om man har snören fastsatta i taket.
Men jag har pinnar som stöttar tomater och gurkor etc. och då är dessa växthållare mycket lätta att använda och går att återanvända från år til år.
Lofvet
Jag är rätt skeptisk mot hållare i hårdplast. Det är väldigt stor risk att tomaterna får små sår där sjukdommar och svampar kan få fäste.

Jag har själv provat hållarna från Biltema (50pack för 14.98) och jag fick flera fula ärr på stammarna.

Jag rekommenderar sisalrep ifrån Ö&B-Överskottsbolaget. Dom har 300 metersrullar för runt 75 kronor och det räcker ett par år det också.... Sisalrepet är skonsamt och lagom tjockt för stammarna.

Det finns på avdelningen för gamla militärprylar och det kallas nog merkeringsrep eller varnbingrep eller liknande.
Lena N
CITAT (Allis @ 30-06-2005, 20:22)
jag brukar göra en snara på snöret och trä in änden och binda upp dom Billigt o bra tongue.gif

Jag gör ungefär likadant, men med grön plastad ståltråd.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon