Och ve o fasa om det är en tvååring.... Sådde dom i våras, ingen kände då igen småplantorna på denna bilden: Dom liknar mina asterplantor men inte riktigt riktigt likt... Har inget minne av att jag har sått andra astrar heller...hmm Däremot påminner dom om kaukasiska elfensbensklockans små små plantor som nyss har kommit upp, kan det vara dom???
Hoppas nån känner igen dom nu!
kerstin z5-6
27-06-2005, 14:00
kan vara elfenbensklockan , men även nån campanula sort .. svårt det där med pytteblad -
Maggan H
27-06-2005, 14:05
Läste att elfenbensklockan är en nära släkting till campunala, så kanske är det den i alla fall. Den sista bilden syftade inte på dom små små plantorna, dom är i växthuset. Dessa är kanske 5 cm höga och 10 cm i diameter. Inga stänglar el dylikt syns än, dom har varit utplanterade nu i över 1 månad. Däremot asterpalntorna har börjat växa på höjden. Om det är den kaukasiska, blommar den då i år?
kerstin z5-6
27-06-2005, 14:13
elfenbensklockan är bienn och blommar år två
Maggan H
27-06-2005, 15:05
Jaha, som jag trodde. Nu är jag ganska säker på att det är elfenbensklockan eftersom där inte är tillstymmelse till höjdväxt på den. Får försöka hitta nåt annat som blommar i år, vitt eller blått, 30-50 cm höjd, förslag?? Är ju väldigt sent på det nu. Vill gärna ha lite blommor i år där elfenbenarna är planterade.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.