Aries
Jag rös och var jätteäcklad när jag fotade dessa larver mumsandes på ett blad. *ryser*
Visst kan de se lite söta ut såhär i efterhand.
Vet inte vad det är för sort. Någon annan som vet?

Gossen Ruda
Jag har inte heller nån aning men jag skulle tro att det är någon växtstekel. Så här brukar växtsteklar sitta och äta, dessutom håller dom sig bara fast med bröstfötterna. Fjärilslarver använder för det mesta bukfötterna också.
Sulawesii
Fin bild på söta larver smile.gif .
amaira
Det är söta larver! Och en fin bild på de söta larverna wub.gif
yla
jag tycker dom e vansinnigt söta faktiskt ett mästerskott tongue.gif
Betty
Jättesöta! ... på bild rolleyes.gif Skulle nog inte tyckt det om jag hittat dem kalasande på växterna i min trädgård, men på bild är de som sagt jättesöta! rolleyes.gif tongue.gif
*Felix matte*
jag har letat och letat och letat idag men inte hittat några likadana eller liknande... Söta tycker jag också att de är... ser ut som de hade tagit på sig hjälm utifall de skulle ramla laugh.gif .. fin bild wub.gif
Aries
Jo, de är nog rätt så söta på bild när man slipper riskera att de "hoppar" på en. tongue.gif
Men den dagen jag tog bilden så blåste det och jag var ju tvungen att komma nära med kameran och försöka hålla fast bladet de satt på. Trodde ju såklart att de skulle lossna och flyga i ansiktet på mig.
Och just att de är flera på rad gjorde det ännu äckligare. Men idag är jag ändå glad att jag vågade! smile.gif

Jag har en skräckblandad fascination för småkryp.
dammkillen
jag tycker dom är äckliga. tur att det inte är så varmt här där jag bor så det är lite smådjur
Boxer
SÖTA! wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Jag tycker de är äckliga de påminner för mycket om krusbärssteklar som jag redan har klämt i hundratals. Tyvärr gillade de Worchesterbusken iår och den är ju jättetaggig

Reserv
Du får ursäkta Åsa, men jag tyckte nog att Aries larver var charmigare, fast det kan juh bero på att dom såg mer diciplinerade ut tongue.gif Sen är dom säkert inte alls så charmiga om man får en attack i buskarna, åh, tänk alla mina Svartvinbärsbuskar. blink.gif sad.gif
groowymama
Jätte söta larver är de wub.gif
Annelie-J
ohmy.gif Till min förskräckelse fick jag igår se att min för i år nyplanterade vinbärsbuske inte mådde så bra.

När jag kikade närmare på den så fann jag att bladen blivit ett skrovmål till dom små larver somfinns på bild längre upp i denna "tråd".

Jag tog genast och klippte av grenarna (som var ganska så gängliga) och slängde dessa i en soppåse som kastades i sin rätta tunna.

Hualigen vad äckliga dom var, kan inte riktigt hålla med om att dom var söta efter att ha knaprat på min lilla vinbärsbuske sad.gif .

Men jag vill tacka för bilderna.

MED LÄRDOM BLIR MAN VIS, ELLER ?? rolleyes.gif [COLOR=purple][COLOR=purple][FONT=Courier][I]
Exotic
Fin bild ,men jag vill inte att dem skall äta upp allt rolleyes.gif
Tapio
Halaj!

De där marodörerna som Åsa har fångat på bild hade jag i mina krusbärsbuskar också. Jag fick bort dem med såpvatten.

1 l. vatten
1 dl. såpa
1 matsked T-röd

//T
Annelie-J
Tackar för tipset, då kanske jag slipper klippa busken nästa gång tongue.gif .
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon