Full version: En bisak
Gossen Ruda
Denna krabat fotade jag i helgen, efter att jag insamlat ett par kollegor. Det visade sig vara Väddsandbin, Andrena hattorfiana. Namnet har dom fått eftersom dom så gott som bara besöker åkervädd. Arten är nyss rödlistad, med hotkatagorin sårbar(VU). Den har gått tillbaka på senare tid och varje enskild population är inte stor. Dom fåtaliga ex jag har tagit påverkar dock knappast bestånden. tongue.gif

*Felix matte*
Jättefin bild wub.gif vad är det som den har "hängandes" på sidan det rosaaktiga?

Idag har jag tillbringat låååång tid med att titta på vackra bilder Myra Bildarkiv men nog tycker jag att du och några till här på Odla har bättre kvalitet på bilderna.

Kanske ni skulle erbjuda att bidra med alster rolleyes.gif
Gossen Ruda
Tack. Det röda är pollen från vädden.

Tja, kollade lite på insektsbilderna och det var skiftande kvalitet. Priserna var ganska saftiga iaf. sleep.gif
Berith
Ååååh vad fin den var! ohmy.giflevande. wub.gif rolleyes.gif

Sonen tittade just förbi och beundrade skärpa och motiv... wub.gif
Gossen Ruda
Tackar. wub.gif Faktiskt lite konstigt att jag fick några bilder alls för det blåste ordentligt. På den obeskurna originalbilden kan man skymta vänsterhanden som höll blomman stilla. tongue.gif Bina var så koncentrerade på att samla nektar och pollen att dom inte brydde sig om handen eller kameran.
amaira
wub.gif
webmaster jim
CITAT (Felix matte @ 27-06-2005, 20:33)
Jättefin bild wub.gif    vad är det som den har "hängandes" på sidan det rosaaktiga?

Idag har jag tillbringat låååång tid med att titta på vackra bilder Myra Bildarkiv   men nog tycker jag att du och några till här på Odla har bättre kvalitet på bilderna.

Kanske ni skulle erbjuda att bidra med alster rolleyes.gif

Hej,

Ja håller själv på att bygga upp ett bildgalleri, alla som vill är välkomna att bli medlemmar och ladda upp sina egna bilder. ja håller ännu på o bestämmer vilka kategorier som ska finnas, så tips e välkomna :-D
www.Gallery.com

Jätte fin bild på biet smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon