Full version: Hönsgödsel
Maggan H
Kan man spara den oöppnade pelletssäcken tills nästa år? Om inte, kan man lösa upp och vattna med den? Hur mycket pellets till 10 liter vatten? unsure.gif
SaraS
Du kan spara, inga problem! Jag hittade säckar med urgammal gösdsel i och den var det gott krut i... Vattenblandningsmängd vet jag inte, men det har varit uppe förr här på forumet, så testa att söka!

/Sara
Rossi
Visst kan du spara!

Blandar du ut pelletsen i vatten? Jag brukar lägga ut hönsgödslet som det är och sen bara vattna. Mängder? Tja, på känn! smile.gif Bra svar, eller hur? smile.gif
Maggan H
Mmmm, lite klokare blev jag i alla fall! Ska spara den oöppnade säcken tills nästa vår, eller ska man göda perennerna även i höst? Jag grävde ner ett par nävar runt dom i våras. Hunden gillar den....Jag har inte provat att lösa upp den i vatten, det var bara en idé jag fick när jag hade så mycket över. Grannfrun fick det som var kvar i den andra säcken, och innan idag hörde jag ett vrål från hennes make, hon hade nämligen satt in den i deras förråd där solen ligger på.... biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif Det luktade inte speciellt gott kan jag säga!
Katarina H
Gödsla inte i höst, utan vänta till nästa vår. Det går bra att spara hönsgödslet, mitt hönsgödsel fungerade lika bra efter ett år i säck utomhus.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon