renate
Nu börjar mina Rosor med sin fantastiska blomning.Knoppar på alla och delvis full blomning.Bara Bambi håller sig borta,bäver varje morgon att alla knoppar är borta.Astrid Lindgren har de smakat på.
Rosor
Christina i Taxinge~
Ja, nu är det en underbar tid för oss rosgalningar! wub.gif

Din uppstammade Midsommarros är ju helt underbar! smile.gif
Så vacker!
Hur länge blommar den?

Och Kanelrosen är en urgullig ros tycker jag! Vilken lycka att ha en stor sådan......och så gräver du bort den!? blink.gif
Kan du inte bara klippa den?

Kvällens favorit här hos mig blev gallican 'Jenny Duval'

fruberglund
Ahhh...väntar tålmodigt på mina än smile.gif

Ingrid Bergman och Amber Queen är på väg att slå ut sina stora knoppar.

Alla mina nysatta rosor från Rosenposten för i år har fina små knoppar allihopa utom en och jag hoppas de hinner slå ut i år...springer och gluttar på dem varje dag i hopp om att se svällda knoppar men än så länge är de minimala ohmy.gif

Här är rådjuren snälla och har låtit bli alla mina lökväxter i år i alla fall så jag hoppas de låter bli rosorna också smile.gif
Kajsa
Den fyllda kanelrosen var underbar, det står i LÅG att den är vanlig i hela landet i vägkanter, åkerrenar osv kan aldrig minnas jag sett den skönheten förvildad. Gallican Jenny Duval ger habegär Christina wub.gif
Jag fotar lite varje dag nu, en massa nya rosor kommer nu.
amaira
Fina rosor Renate wub.gif .

Det är en UNDERBAR tid nu. Trädgården - och naturen - är FULL av ljuvliga dofter av alla möjliga olika slag wub.gif wub.gif . Rosorna bidrar med sina dofter.

Jag håller allt mina rosor innanför staket! Det räcker ju med EN påhälsning från "bambi" för att allt ska vara länsat. Förr eller senare så kommer de ju.

Fast de tar helst unga fräscha späda skott, de är ju delikatess- och finsmakare.
Mina gammaldags rosor Great Western och Maxime däremot, har de aldrig rört trots att jag aldrig skyddat dem på något vis.
MB1965
den danska kungen har jag inte sett förut, nice.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon