Lynn
Vi flyttade in i början av vintern och redan då var jag på gång att planera trädgård. Vi har en skogstomt med berg, skog och sten. Dom som kan mer än jag sa att jag skulle vänta en sommar och "bo in" gården innan jag började planera. Det var tur att jag lydde för visst är det sant. En hel det omprioriteringar har det blivit redan. Så vi får väl bo på ett stenupplag den här sommarn. Jag har fått tag på en gammal ekstock som jag fyllt med jord och sått sommarblommor i så lite blomsterprakt får jag. Ett stenparti har det också hunnit bli ( vi har sten i MASSOR) . I dag skall jag gå ut och stega upp gården och planera på ett helt annat sätt. Det skall bli jätteroligt. smile.gif
Aries
Låter precis som våran tomt! Berg, skog och sten!
Vi började bygga 2002 och först nu har vi på allvar börjat planera tomten. Och det har faktiskt varit bra att vänta för vi har t.ex. redan hunnit ändra oss var vi ska ha uteplatsen och bästa lägen för blomrabatterna.
Jag har också fått till ett stenparti (sten finns det ju så det blir över) och mindre rabatter har jag börjat på men resten får vänta ett tag. Är ju inte riktigt klara med huset heller så det är prioritet ett.
Men det är riktigt roligt att planera och på vägen lär man sig vad man gillar och vad som passar just på våran tomt.

Lycka till!
Lynn
Det var skönt att höra att det inte bara vi som inte är färdiga med huset! Vårt nästa steg är altan och sedan plåttak(vi har haft takfilt hela vintern.... wub.gif ) Lite underkantsbräden och sånt till men sen kanske.... Fast jag överlåter höghöjdsövningarna till min man, själv är jag hysteriskt höjdrädd. Så jag får väl bära sten jag.....
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon