160kvm stort hus
28-06-2005, 13:00
Hej!
Som jag skrivit tidigare tänkte jag ha lite vattenblänk på min balkong..
jag har dock beslutat att köra utan fisk eller levande blommor i.. ( möjligen snittblommor nångång )
Men när jag hade rengjort baljan så upptäckte jag att det var små små vita prickar lite här och där. Och några av det vita prickarna var det hål i.
Alltså som om det vore rost, fast vitt.
Så nu spricker alla mina vattenblänkplaner.. *suck, stön, gråt och jämmer*
Om inte någon smart filur här kan hjälpa mig? Kan jag "rädda" baljan?
Jag har funderat på att klä in den i dammplast, men det blir inget snyggt så det skippar jag.
Mvh G
P.s Ja, jag vet att jag borde vara glad över att jag upptäckte detta nu och inte sen när hela balkongen står i vatten.
pisanggoreng
28-06-2005, 13:11
Det finns kanske någon spackel man kan fylla igen hålen med.....?
Det finns ju spackel som man kan laga hål i metall med, men det förutsätter att det är väl avgränsade hål och att man direkt kan se dem. En tub med spackel brukar kosta minst 60 kr.
Halaj!
Förr i tiden –innan Plastic Padding- så brukade man spackla bilar med tennspackel.
Det kanske kan vara något?
Fast man måste vara någorlunda händig med gasolen.
Du kanske känner en svetsare el. rörmokare?
//T
Klä baljan invändigt i plast, lägg ett lager grus i botten, sen blomjord och sist några vackra blommor!
Att fixa rosten så att du kan använda baljan till vattenblänk verkar bli en både kostsam och om inte annat, besvärlig historia, köp en ny zonkbalja till ditt lilla vattenblänk!
160kvm stort hus
13-07-2005, 14:41
Tack alla.
Betty, nja. jag har fullt med blommor... Vill gärna ha ett vattenblänk.
På ikea kanman löpa små glaspärlor.
Tanken jag har är att klä in alla hål, alt hela baljan i dom. Fästa dom med vattentåligt silikon.
Lär nog bli en ganska snygg effekt.
Sen om jag har lite att göra ( semester på fredag 4 veckor ) så klär jag nog om utsidan me...
mvh G
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.