Maria i Helsingborg
Jag tyckte det skulle vara lite kul att se en frukt "bli till", på ett enkelt sätt. Jag tar risken att det bara är jag som tycker det är kul och visar upp bilderna här! smile.gif ;

Ina
Du är inte ensam! smile.gif
wolkenkrabber
Fiint! jag äskar att se saker växa! kvitten skulle jag gärna ha man kanse skulle försöka unsure.gif
amaira
wub.gif wub.gif

Hur lång tid är det mellan bilderna? Minns du?
Maria i Helsingborg
Vad roligt att det är fler som tycker att det är intressant att följa förloppet.....nu känner jag mig mindre fånig biggrin.gif

Första bilden är från den 15 juni, andra + 7 dgr (22:a) och tredje + 5 dgr (29:e).
amaira
Det blir väl en fortsättning hoppas jag wub.gif
Kul!
yla
jag vill också se den bli fullgod
förresten Maria så har dina pioner vuxit av bara den dom två som fick stanna i skåne har ca tjugio knoppar
den som följde mej hem har bara en men ändock en som jag e glad för od en e stor o kraftig

fota mera nu på frukten
Maria i Helsingborg
CITAT
förresten Maria så har dina pioner vuxit av bara den dom två som fick stanna i skåne har ca tjugio knoppar
den som följde mej hem har bara en men ändock en som jag e glad för od en e stor o kraftig

Bårta brae men himma best?
Tänk vad tokigt......den andra tar sig säkert! wink.gif tongue.gif ........ska bara vänja sig vid dialekten rolleyes.gif
Fenja
Väldigt trevligt med bilder på något annat är insekter, spindlar och andra små kräk!! Kvitten är underbar, gör du något av frukterna?
Mvh
Fenja
yla
CITAT (Maria i Helsingborg @ 28-06-2005, 22:49)
CITAT

Bårta brae men himma best?
Tänk vad tokigt......den andra tar sig säkert! wink.gif tongue.gif ........ska bara vänja sig vid dialekten rolleyes.gif

jojomensan men den har just börjat vänja sej hihi
groowymama
Vill mer än gärna se fortsättningen wub.gif
Maria i Helsingborg
CITAT
.......Kvitten är underbar, gör du något av frukterna?
Mvh
Fenja

Gelé blir det och gudagod sådan. Gör du annat spännande? smile.gif
Fler bilder kommer allt eftersom .......
Fenja
CITAT (Maria i Helsingborg @ 02-07-2005, 11:21)
CITAT
.......Kvitten är underbar, gör du något av frukterna?
Mvh
Fenja

Gelé blir det och gudagod sådan. Gör du annat spännande? smile.gif
Fler bilder kommer allt eftersom .......

Nej, jag gör också gelé och marmelad, hoppades att du hade något kul jag kunde testat! biggrin.gif Jag har en stor gammal kvitten som i år blir helt översållad av frukter.
Mvh
Fenja
Maria i Helsingborg
Vi sätter väl punkt här. Frukten fick en liten tryckskada men kommer ändå att hamna i grytan! smile.gif

wolkenkrabber
Ser ut som en blandning av ett deformaterat äpple och en citron! väldigt fint må jag säga!
amaira
Fin serie! wub.gif
"Äpplet" i mitten ser ut som om hon har en hemlighet som hon kniper ihop munnen om laugh.gif wub.gif wub.gif .
(möjligtvis är hon också tandlös rolleyes.gif )
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon