netaave
7.25 i morse vaknade jag till ett hiskeligt ljud och av att hela huset skakade. Hörde att det var någon slags maskin ute, på toan åkte skåpdörren upp och glasen var på väg ur köksskåpen.
T.o.m. nere i källaren där en av döttrarna huserar skakade det.
Vi såg sen att det var något hos grannen bredvid, förmodligen borrade dom i gatan på något sätt.
Eftersom det var så tidigt så tror jag det var planerade åtgärder och har hela dagen gått och retat mig på att dom inte förvarnat. Det är ju både semester-och sommarlovstider.
Inga från Närke
Nog tycker jag att man borde gå ut med en varning, ring gatukontoret och klaga tycker jag.
Vår sophämtares vikarie är en kille som gapar och skriker och sopbilen kommer ca 06,00 hos oss. Då ringde jag och bad dem att säga till att han är lite tystare och det har fungerat bra tycker jag.
*Felix matte*
är väl inte rätt person att yttra mig i den här frågan... jag sover så gott som aldrig vid den tiden tongue.gif Men... så klart borde gatukontoret förvarna om såna jobb... man ska ju inte väckas och tro det är jordskalv mad.gif ...jag vet hur såna maskiner låter... vibrationerna skär genom märg och ben sad.gif mad.gif
elleave
Ja fyyy... mad.gif Tog ett tag innan man förstog vad det var som lät och vibbrerade. var det var och varför. biggrin.gif

Hoppas det var akut. mad.gif sad.gif wink.gif mad.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon