Full version: Möstermålning
Ciczi
Hej alla!

Jag har målat en garderob med vit färg och nu för att spetsa till det vill jag måla ett mönster. Det ska inte vara något stort mönster och ej heller i grälla färger utan det kommer att ligga nära vit i färgskalan.

Mönstret kommer jag att skära ur ett hårt papper och sedan tejpa upp det på väggen för att sedan måla på pappret.

Är det någon som vet var man kan hitta sådana mönster? Kinesiska tecken, glada gubbar, solar eller stjärnor spelar inte så stor roll.

mvh Ciczi
pejori
schabloner hittar du i hobbyaffärer och i färgaffärer smile.gif smile.gif
överskottsbolaget har också (om det finns någon i närheten) wub.gif wub.gif
Reserv
CITAT (pejori @ 28-06-2005, 20:26)
schabloner hittar du i hobbyaffärer och i färgaffärer smile.gif smile.gif
överskottsbolaget har också (om det finns någon i närheten) wub.gif wub.gif

Aha, och dumma jag som trodde att hon va´intresserad av bara bilderna och skulle skära ut dom själv. sad.gif Där ser man hur olika man kan fatta ett inlägg rolleyes.gif
Ciczi
Både Pejori och Reserv fattade mig rätt. Jag kan tänka mig färdiga schabloner men även att ta ett mönster från internet och sedan själv skära ut det.

Så har du nån idé, Reserv, var man kan hitta sådana mönster på just internet?

Ciczi
netaave
Kolla på handarbetsmönster (typ uppritade) i veckotidningar, såna har jag gjort schabloner av några gånger.
netaave
Tänk på att inte ett strå av penseln får gå in under schablonen, det är lätt hänt. Jag brukar använda stöppel eller också tejpar jag en rund pensel och duttar mönstret.
elleave
freestencils
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon