Full version: Bladlöss
susan.e
Viste ni att bladlöss skyr persilja? Petade ner en persiljaplanta bland mina lusig penséer och inom en timme var alla bladlössen väck.. Nåja, det visste ni nog. Men i allafall.. smile.gif
Maria i Helsingborg
Hmmm........hur NÄRA måste ett "persilje-snår" då stå andra, mer åtråvärda ting, för att klara sig undrar jag. De jä_la lössen lär ju inte ge sig i första taget! mad.gif
susan.e
Jag satte persiljan direkt i samma kruka, mitt i. Antar att det måste vara ganska nära, funkar nog inte att plantera en tuva under flädern biggrin.gif
F.ö. är min fläder inte fullt så invaderad av bladlöss i år som den brukar, inte än i alla fall.
Edwin
Jag tvivlar starkt på att persilja är effektivt mot bladlöss. För några minuter sedan hittade jag ett grönt bladlus som kröp på min persilje på balkongen. Eller är det kanske effektivt bara mot svarta bladlöss?
Wilmer
Min persilja blir full med gröna löss i allafall angry.gif
morgonstjerna
CITAT (Edwin @ 08-04-2013, 16:07) *
Jag tvivlar starkt på att persilja är effektivt mot bladlöss. För några minuter sedan hittade jag ett grönt bladlus som kröp på min persilje på balkongen. Eller är det kanske effektivt bara mot svarta bladlöss?

Det brukar mina persiljeplantor också få. Hittat både svarta och gröna på plantorna.
Bassam
Hej
Lös tycker om torr området, så kan vi spreja växter varje morgonen på vatten.
Bassam
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon