fruberglund
28-06-2005, 23:04
Så här ser den ut? För lite vatten, kan det vara problemet?
Ändå lycka för att blomman håller på att slå ut, trodde inte att den skulle göra det alls eftersom jag fick den av min moster när knoppen redan var där, den flyttades alltså för ett par månader sen och har stått still sen dess.
Vad ska jag göra?
Jag vet inte varför den slokar - kanske tog flytten för hårt på krafterna? Normalt sett är inte pioner så törstiga utan klarar torka ganska bra men kanske hade den behövt lite extra just p.g.a. flytten.
Eva i Stuvsta
01-07-2005, 15:09
Så där såg en del av våra bondpionknoppar ut också, trodde det berodde på allt regn och blåsten... De blommade alla fint ändå! Luktpionerna ser inte alls lika hängiga ut, de är högresta och fina. :-)
prova med att vattna den ordentligt!!!!!
om den är nyplanterad, so behöver den vatten för att rötterna ska orka försörja den
fruberglund
03-07-2005, 20:17
Den slog ut och blommade men nu har den blommat över. Får se fram emot mer blomning nästa år istället när den har etablerat sig mer.
Jag har en gäng mycket väletablerade pioner som står i söderläge. Även mina slokar på detta sätt . Trots detta har de blommat. Jag tror inte du skall oroa dig.
Passar på att fråga.. Vet någon om Pioner bara frösår sig eller växer de i sidled genom rotskott etc.?
De växer i sidled också, så plantan blir större för varje år.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.