Full version: Balkongideer
grodchen
http://www.maryb.nl/odla/odla.html

Lägg gärna upp egna bilder/länkar om ni har ngt kul att visa! Jag gillar annorlunda acessoarer, nya sätt att använda ytor och fräcka kombinationer! Hoppas ngt av det jag hade kan inspirera nån här på forumet.
silas
fin balkong! var har du fått tag på det där pilskyddet du har? jag har letat efter ett sådant, men inte kunnat hitta något....
Ophelia
Vilken trevlig balkong med gott och blandat!! smile.gif
grodchen
CITAT (silas @ 30-06-2005, 16:06)
fin balkong! var har du fått tag på det där pilskyddet du har? jag har letat efter ett sådant, men inte kunnat hitta något....

Kul att du tycker om det!
Tog det när jag ändå ansade en pilhäck och pillade ihop. Jag fick vända på det och binda upp det i ena hörnet i år, vintervindarna hade vikt ner den i 90 gr vinkel..

Bygg dig ditt eget du också. Om du känner ngn med marker m sly är ju materialet lätt ordnat. Vill man inte fläta, så kan man ju knyta eller spika på en stabilare stomme. Sly kan man ju även skaffa på platser där det uppenbart ska bort, som i vägkanter och under kraftledningar.

Tänker återkomma senare på sommaren när/om blommningen sätter igång på riktigt!

Dagens språklektion:
Sly är unga träd som är oönskade där de växer, dvs det har inget med sort att göra. De kan bilda ett hie (tätt snår).
Inga av orden finns i mitt bonnierslexikon. Sly fanns på susning.nu. Hie tror jag bara finns i småland tongue.gif De lär ju få fler nu när det stormfällda fylls på av naturen.
balkongodlare
roligt med hemma gjorda grejjer! Gillade din nitade plåtkruka!
Jill-Ulrika
CITAT (silas @ 30-06-2005, 16:06)

På Rusta fanns något som liknande "pilspaljeer". Det kan vara en idé om du inte orkar/kan göra en egen. smile.gif
silas
jag har kollat ett som fanns på rusta faktiskt, men det var för litet... ska nog se om jag inte kan pilla ihop ett jag också, så småningom... det får bli ett sommarprojekt!
liv
biggrin.gif Vilken ljuvlig balkong du har grodchen ,det måste kännas ljuvligt att vistas där ...skicka gärna nya bilder om bågra veckor jag tror det har förändras smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon