Full version: Spindel
*Felix matte*
Vad kan detta vara för spindel... den var stor... spiken på bilden är 5 mm diameter.

Gossen Ruda
Hoppas du inte FÖRVÄNTAR dig att jag skall kunna. tongue.gif Nån slags vargspindel är det i alla fall. Den liknar mycket en Lejonspindel, Alopecosa accentuata men den gillar varma, soliga platser så jag undrar om det är en sån?
*Felix matte*
När jag hittade bild på Alopecosa accentuata på nätet så ser den väldigt lika ut... iaf så har vi inte tidigare sett den här sortens spindlar, inte heller den nästan vita som troligtvis är en Tibellus oblongus. Idag när solen kom fram har vi sett flera st av bägge sorter ohmy.gif

javisst FÖRVÄNTAR jag att du kan... du som kan ALLT... iaf nästan tongue.gif wub.gif
Ophelia
Den var snygg!! Ser ut som rappat sammet smile.gif
Anki på Öland
Var på Ölands Djurpark idag och tittade bl.a. på spindlar. DÄR kunde man prata om SPINDLAR. Skönt att dom var bakom glas........
Anki
groowymama
Väldigt vacker är den wub.gif
*Felix matte*
Skickade fråga till jourhavande biolog och fick svar idag... detta ska enl honom vara en Lejonspindel...Alopecosa accentuata.... Du hade rätt Ruda biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon