Full version: Nykomling
haltalotta
Hej
Någon som har sett denna skönhet /streptocarpus som en kompis till mej hittade på blomsterlandet fast det var den sista.De brukar köpa mixade varpå man inte får så många olika,men kolla vilken läcker blomma-..
Finns i mitt album,mina streppar bild 6
Reserv
Tyvär, sidan kan inte visas. sad.gif
Ina
Det går inte att länka till bilder som ligger på din egen dator. Skynda dej att lägga bilden i ditt album här på odla så att vi kan se den! smile.gif
haltalotta
skulle bara tilllägga att bilden fanns i albumet nu..
mvh as
Ina
Aha!! Då är det ju bara att säga WOW! Den blomman gick inte av för hackor!
haltalotta
Läckerbit..mvh as
Emser
haltalotta>> var får du tag på fröerna till dina läckerheter?
Betty
Det är jättelätt att föröka streppisar. Kapa ett av de långa bladen i bitar så att varje bit blir ca 4-5 cm lång. Bitarna sticks ned ca 1 cm i jorden, vattna och dra en plastpåse över så har man snart nya fina plantor. smile.gif
Sulawesii
CITAT (Emser @ 01-07-2005, 16:27)
haltalotta>> var får du tag på fröerna till dina läckerheter?

Är man medlem i Gesneriasterna kan man beställa från dom.
Dibleys har också frön.

*Fast du kanske tänkte just på den brokbladiga kom jag på....
haltalotta
Hejsan
Fröerna har jag fått genom en mailkontakt,är med på flera listor på nätet o där var en mycket trevlig kvinna som sände mej en frökapsel,Jag tar kort på alla hennes när de blommar o sänder iväg till henne.Hon är mest intresserad av de olika färgerna på blommorna istället för bladen.Fick ca 16 varigate blad av 76 plantor,,kanonskoj..mvh haltalotta
Emser
haltalotta>> Oj, hur får du plats med alla då? Eller du kanske inte spar på allt (som vissa andra gör - menat mig själv...wink.gif)?

Är de lätta att dra upp?
haltalotta
Hejsan

Ja du här sparas nog en hel del,Har väl över 500 krukväxter.blad som står o rotar överallt,fröer,ja så är det när man bara vill ha..Har ett stort blomrum o vårt hus är överfullt med blommor ,hör jag väldigt av ofta ---
De var inte svåra att dra upp--Däremot har jag nog haft lite för bråttom att tagit för stor kruka,en del dog efter omplanteringen.
haltalotta
Skam den som ger sig idag fick jag tag på namnet på streptocarpusen,.
Den heter Silvia-.Fick det av inköparen på firman som säljer den,haltalotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon