haltalotta
29-06-2005, 21:12
Hej
Någon som har sett denna skönhet /streptocarpus som en kompis till mej hittade på blomsterlandet fast det var den sista.De brukar köpa mixade varpå man inte får så många olika,men kolla vilken läcker blomma-..
Finns i mitt album,mina streppar bild 6
Tyvär, sidan kan inte visas.
Det går inte att länka till bilder som ligger på din egen dator. Skynda dej att lägga bilden i ditt album här på odla så att vi kan se den!
haltalotta
29-06-2005, 21:32
skulle bara tilllägga att bilden fanns i albumet nu..
mvh as
Aha!! Då är det ju bara att säga WOW! Den blomman gick inte av för hackor!
haltalotta
30-06-2005, 22:16
Läckerbit..mvh as
haltalotta>> var får du tag på fröerna till dina läckerheter?
Det är jättelätt att föröka streppisar. Kapa ett av de långa bladen i bitar så att varje bit blir ca 4-5 cm lång. Bitarna sticks ned ca 1 cm i jorden, vattna och dra en plastpåse över så har man snart nya fina plantor.
Sulawesii
01-07-2005, 20:46
CITAT (Emser @ 01-07-2005, 16:27)
haltalotta>> var får du tag på fröerna till dina läckerheter?
Är man medlem i Gesneriasterna kan man beställa från dom.
Dibleys har också frön.
*Fast du kanske tänkte just på den brokbladiga kom jag på....
haltalotta
01-07-2005, 22:55
Hejsan
Fröerna har jag fått genom en mailkontakt,är med på flera listor på nätet o där var en mycket trevlig kvinna som sände mej en frökapsel,Jag tar kort på alla hennes när de blommar o sänder iväg till henne.Hon är mest intresserad av de olika färgerna på blommorna istället för bladen.Fick ca 16 varigate blad av 76 plantor,,kanonskoj..mvh haltalotta
haltalotta>> Oj, hur får du plats med alla då? Eller du kanske inte spar på allt (som vissa andra gör - menat mig själv...

)?
Är de lätta att dra upp?
haltalotta
05-07-2005, 23:41
Hejsan
Ja du här sparas nog en hel del,Har väl över 500 krukväxter.blad som står o rotar överallt,fröer,ja så är det när man bara vill ha..Har ett stort blomrum o vårt hus är överfullt med blommor ,hör jag väldigt av ofta ---
De var inte svåra att dra upp--Däremot har jag nog haft lite för bråttom att tagit för stor kruka,en del dog efter omplanteringen.
haltalotta
05-07-2005, 23:45
Skam den som ger sig idag fick jag tag på namnet på streptocarpusen,.
Den heter Silvia-.Fick det av inköparen på firman som säljer den,haltalotta
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.