Full version: Trillingblomma
Chrihanna
Jag har en ärvd sådan som jag aldrig har beskurit... Det är väl varför den aldrig blommat hos mig..?

Men hur förökar jag den? Jag tog en liten "kvist" och satte i vatten för en 3-4 veckor sedan, inga rötter kommer... Är det bara att vänta och vänta eller hur ska jag göra?
Zazu
jag satte ett skott i vanlig jord uppblandad med vitmossa, satte sticklingen i krukan, vattnade, ställde den i en plastpåse som jag knöt ihop, sen så glömde jag bort den två-tre veckor, och nu i förrgår när jag kollade så stack det ut rötter under krukan biggrin.gif .
hoppas det hjälper lite, lycka till!

mvh zazu
kopernikus
Jag har två..ingen av dom är beskuren någon gång. Vill stå ljust, och få näring under sommarn (orginella tips va!), på vintern ställs de lite svalare men fortfarande ljust. Då brukar de tappa alla blad ofta, och ser inte mkt ut för världen. Men det är bara att vänta! Fyller på m llite jord i mars...april brukar de börja skjuta en massa nya skott. För tillfället så är mina så tunga av blommor att dom inte håller sig uppe själva.

Ang skottet så har jag också gjort så. Satt i direkt i jorden med påse över. Tog sig efter nån/nåra veckor. Lycka till! tongue.gif smile.gif
Chrihanna
Tack för era tips! Nu har jag petat ner några skott i jorden! Hoppas det tar sig!
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon