Fialotta
Har klarat mig ända tills nu...men i morse så var mina vresrosor som just slagit ut...har en häck av dom...uppätna och en vit klematis som dom aldrig rört förut...ändå har jag skvätt medel på dom, men det smyger omkring ungkalvar här just nu, kan va nån som inte lärt
sig....att vresrosor äter inte råddjur unsure.gif usch va ledsen jag blir sad.gif
Barret
Vilken vresros har du som de ätit av?

MVH Barret
Fialotta
CITAT (Barret @ 30-06-2005, 14:07)
Vilken vresros har du som de ätit av?

MVH Barret

Ingen aning om vad det heter...tyvärr kom aldrig ihåg namnet...men inget råddjur har ätit av dom förut smile.gif
Kattgräs
Åh, jag vet precis hur du menar... Man blir så arg på de där rådjuren och samtidigt förtvivlad, uppgiven, ledsen över att de inte kan hålla sig i skogen eller åtminstone ta maskrosorna i stället.

Känner med dig. wub.gif wub.gif wub.gif
Fialotta
CITAT (Kattgräs @ 02-07-2005, 12:56)
Åh, jag vet precis hur du menar... Man blir så arg på de där rådjuren och samtidigt förtvivlad, uppgiven, ledsen över att de inte kan hålla sig i skogen eller åtminstone ta maskrosorna i stället.

Känner med dig. wub.gif wub.gif wub.gif

Tack kattgräs...det värmde...nu har jag sprutat lukta illa i mängder här...vet du vad jag skulle önbka dom åt....mördarsniglar för dom skulle jag inte sakna tongue.gif laugh.gif
Ha en bra dag wub.gif
jåj
Hej, jag blev så arag att ett elstängsel inhandlades, tror att det hjälper då och då har något varit i trådarna och traslat till det lite!

Hoppas att otyget som inte har här att göra på nätterna slutar komma.

JÅJ
P.S.
Kör elstängslet på en timer och stolpar från jula som är lätta att flytta när gräset skal klippas.
Kattgräs
CITAT (maudan @ 02-07-2005, 13:56)
...vet du vad jag skulle önbka dom åt....mördarsniglar för dom skulle jag inte sakna tongue.gif laugh.gif

Japp! Jag med! laugh.gif
kristerh
CITAT (jåj @ 02-07-2005, 17:38)
Hej, jag blev så arag att ett elstängsel inhandlades, tror att det hjälper då och då har något varit i trådarna och traslat till det lite!

Kör elstängslet på en timer och stolpar från jula som är lätta att flytta när gräset skal klippas.

Testa med högspänningskablar. då kommer de inte tillb garanterat wink.gif biggrin.gif
krister
noora
Synd att inte rådjuren äter kirskålen, det skulle dom gärna få kalasa på. Kräsna är dom också, de tog varenda topp av en av växterna i en av rabatterna hos oss, men rörde inget annat. Jag vet inte ens vad det är för växt, och det blir ju inte lättare att ta reda på det nu när blomknopparna är uppätna mad.gif
Björken
De rackarna älskar sockerärtor också och taklök har jag upptäckt, så numera får krukorna med tagetes de mest konstiga placeringar i min lilla trädgård.
AnnammA
CITAT (Björken @ 16-07-2005, 21:44)
De rackarna älskar sockerärtor också och taklök har jag upptäckt, så numera får krukorna med tagetes de mest konstiga placeringar i min lilla trädgård.

Tror du det hjälper att tagetesen står intill??? unsure.gif De hoppar över tagetesen och tar det ätbara intill. blink.gif wacko.gif wink.gif
Jag trodde, i min enfald, att NU är det så mycket grönt i skogen att nu skippas smörgåsbordet i villaträdgårdarna, men rosenknoppar det är fortfarande gottigott wink.gif , tycker Bambi, och jag svärjer och hotar med att spraya Tabasco på all rosorna, för någon xtrakrydda får de ju ha till buffén!!! tongue.gif wacko.gif blink.gif wink.gif biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon