Sabina L
30-06-2005, 11:37
Nu har jag lagt in några bilder på mitt växthus som jag köpte förra året. Fungerar det?
Fint!
fint fint
Jättefint!
Har du tegelsten som golv?
Sabina L
01-07-2005, 07:23
Tackar alla!
Det är marktegel som golv. Gråa och röda stenar.
Det är några veckor sedan bilderna togs, nu är det rena djungeln där inne. Tomaterna växer som bara den, för att inte tala om physalisen. Fikonträdet har också kommit igång nu efter att nästan ha strukigt med i vinter och vinrankan är ju uppe i taket.
Tycker att det är jättekul med växthus och de flesta som kommer och tittar blir också sugna på att skaffa ett.
Karin M i zon 5-6
04-07-2005, 22:35
Hej!
Du har det jättemysigt i ditt växthus! Vilken kanonfin vinstock! Vilken sort har du? Jag har en Zilga inne på andra året, men den "vill sig" inte riktigt ännu, men jag får hoppas på juli och augusti månad! Har du, eller någon annan några bra skötseltips?
Karin
AvalonC
04-07-2005, 23:57
Förra året så hadde jag massa små tomatplantor i början...
Jättefint tyckte jag och satte dem i växthuset för att gro...
Det var bara det att det blev totalt överfullt....
Detta året tänkte jag att jag inte tar så många tomater... men istället så har jag säkert en 30 chiliplantor.... *suckar*
Men busktomatens små tomater är uppätna och nu vätar vi bara på fler... *ler*
Sabina L
05-07-2005, 20:19
Jag har också en Zilga. Har nog faktiskt inte gjort något särskilt för att den ska växa så. Lite gödning och vatten bara.
Sabina L
05-07-2005, 20:23
Växthuset är ett Euro-Serre Maxi 3 7,3 kvm, mörkgrönt med 8 mm isolerplast, från Willab.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du
klicka här.