Full version: guckusko
Gåsis
Så här såg det ut vid min stuga förra helgen. Vi räknade över 300 guckuskor wub.gif Det var bara så vackert.

Åsa
brittmarie
Åååååhhhhhhhhhh, vad vackert.
Blir bara en liten,liten aning avundsjuk wink.gif wink.gif rolleyes.gif rolleyes.gif rolleyes.gif
Ophelia
ÅHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!! *Är INTE ett dugg avis!!* smile.gif smile.gif smile.gif
pusillus
Så vill jag också ha... Har du planterat eller går de att så?
Svåra för en amatör?
Gåsis
Dom är inte planterade, dessutom är de fridlysta. Jag har bara turen att bo där dom vill växa rolleyes.gif Inte riktigt på tomten är dom heller, vi måste gå en liten bit för att titta men det är värt det.
Men det finns att köpa liknande, fast dom är ganska dyra.

/Åsa
kerstin z5-6
och de är mycket svåra att så ..har beställt en smile.gif från blomstergården smile.gif
Dina var underbara !
Irene_L
Jätte, jättevackert!!!! wub.gif
mvh
Irene
Gossen Ruda
Orchidéer är svåra att föröka genom frö. Fröna är mycket små och saknar näring så den lilla grodden måste få hjälp med näring av en svamp för att kunna växa.
Ti bee
Ojojoj vad fint! wub.gif
Det var min pappas favoritblomma. Han hade ett (eller flera tror jag) ställen i skogen där det fanns stora bestånd. Tyvärr så var jag lite för liten för att minnas exakt var, bara på ett ungefär (ta och ge en mil rolleyes.gif ).
Härligt att se! smile.gif
wolkenkrabber
fint, vet ett ställe i skogen där dem växer, tror de ska växa rejält med dem på rödön med,vore roligt om de vart vanilgare i handeln så folk kudna ha i sin trädgård och inte gick of tog i skogen, som en som bor på mitt kvarter gjorde för länge sedan
Ullet
Vackert! Har aldrig sett så många guckuskos på en o samma plats, det är man inte bortskämd med. smile.gif
Sulawesii
Har aldrig sett dessa livs levande. Hoppas att jag får det en dag! Och att jag har kameran med mig!
Xelma
Underbart vackra!

Jag har också beställt från Blomstergården. 2 plantor varav koltrastarna(?) har gått hårt åt den ena och dragit upp den. Men den kanske tar sig igen. De är microförökade, vilket man alltid bör köpa dem som, alltså inte uppgrävda någonstans.

Läste i en AoT att 'Ulla Silkens' ska vara en "lätt" sort.

Jorden ska vara en blandning av lerpellets, kalksand, skogsjord, perlite, mull, barkmull, ej gödslad och de får inte torka ut helt. unsure.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon