MB1965
... jaha nu stänger jag av. Knallröd plastvägg som döljjer ett träd och ger en kurva, i en en radhusträdgård mitt på en grus"njure" i vitt?

Vem är sugen på det?
jendah
Ujdå.. blev den röd också??? huh.gif
Slutade titta när de satte upp den...
MB1965
Ja knallröd plastfilm... på plastväggen, med ett fönster i heh.

de som hade trädgården sa "oj"

...
jendah
Antar att det var det bästa de kunde säja wacko.gif
Låter riktigt gräsligt...
SOLVEIG
Ja, jag håller med er till 100%. Skönt att det fanns fler som tycker likadant.

Ibland undrar man om man är extra tråkig , men om fler tycker samma så känns det redan bättre!
Irene_L
Jag tycker också att plastväggen var FUL. Stackars dom som ska bo där. Dom ville ha lite färg på sin trädgård men tänkte nog inte på detta sätt. Konstiga ideer tycker jag att sätta upp en röd plastvägg när det finns så många blommor med härliga färger.
mvh
Irene
Digger
CITAT (MB1965 @ 30-06-2005, 20:28)
Knallröd plastvägg som döljjer ett träd och ger en kurva, i en en radhusträdgård mitt på en grus"njure" i vitt?

Verkligen smaklöst, jag zappade kanal när de började sätta upp plasten. Själv tycker jag att växter ska vara det dominerande i en trädgård.
Sylvia
Sannerligen inte min melodi, den var verkligen ful!! Skulle sagt fyy f:n om de satt upp den i min trädgård!! mad.gif
Anki V
Att erbjuda en ådan odligsyta till en som endast har 6 m2 till förfogande är som att erbjuda vodka till en alkoholist och så FÖRSTÖR TV4 allt!!!!

Vad mycket fint man skulle kunna göra huh.gif .
Caprice
Kan inte annat än hålla med, tyvärr...

Om det hade varit en vit spalje istället för röd plast hade det kanske funkat..

Nu såg det ut som en hysterisk utställningsplats...
Hua, fär att gå ut och ta morgonfikat och se den där.. blink.gif

Caprice
kristerh
Ja det såg fördj ut, programledaren skulle skickas på kurs till den engelska killen som gör om trädgårdar i tv4+ (min trädgård) vi fick 2 program på raken i kväll, han kan skapa underbara trädgårdar.
Nån som såg det?
krister
Caprice
Jag tittar alltid på honom, han är bra...

Fast det börjar bli enformigt nu, det har blivit för många engelska små bakgårdar han gör om...
Alltid sten och grus, gärna runda former på rabatter och / eller trädäck..

Men än så länga funkar det...

Caprice
kristerh
CITAT (Caprice @ 30-06-2005, 23:00)
Fast det börjar bli enformigt nu, det har blivit för många engelska små bakgårdar han gör om...
Alltid sten och grus, gärna runda former på rabatter och / eller trädäck..

Men än så länga funkar det...

Caprice

Ja det verkar bara finnas sådana i england wink.gif biggrin.gif
fast jag gillar sten o grus, och att han använder sådana mängder av snygga växter.
krister
Caprice
Javisst, sten och grus är jättesnyggt..!

Såg någongång då han var på en balkong...

Annars är ständigt dessa små bakgårdar, visst är de vanliga i england, men det finns faktiskt både villor och fritidshus där med.. bla..

Dessutom tycker jag han pratar för lite om vad det är han planterar..
Det är bara lite som nämns i förhållande till det som åker i jorden..

Men trots allt, jag tycker programmet är bra..

Gillade speciellt "vattenmuren" i dagens program..

Caprice

Caprice
AndreasBlomquist
Min sambo blev helt salig när hon såg den röda väggen och insisterade på att vi skulle ha en sån. Jag tackade tyst min lyckliga stjärna att det är jag som har ensamrätt över hur trädgården utformas och innehållet i den. Aldrig över min döda kropp kommer en sån sak in i min trädgård! Usch och fy!!!
Caprice
CITAT (AndreasBlomquist @ 30-06-2005, 23:53)
Min sambo blev helt salig när hon såg den röda väggen och insisterade på att vi skulle ha en sån. Jag tackade tyst min lyckliga stjärna att det är jag som har ensamrätt över hur trädgården utformas och innehållet i den. Aldrig över min döda kropp kommer en sån sak in i min trädgård! Usch och fy!!!

laugh.gif laugh.gif

Caprice
Ullet
Men det är ju deeeeesiiiiign kära vänner! Om det är modernt, annorlunda och konstigt, då är det ju bra fattar ni väl? Vi kan smälla upp en rostfri, blankpolerad obelisk mot vårt gamla hus, stoppa dit en massa blinkande lampor så det ser ut som en karusell och kalla det deeeeeesiiiiiiign, då blir det automatiskt snyggt, har ni inte fattat det ännu? wink.gif wink.gif wink.gif

Ibland blir man trött....... ibland fullkomligt utmattad.

Jag är utmattad!!!

(ge mig en prunkande, gammaldags trädgård med naturmaterial tack, jag behöver vila!) biggrin.gif biggrin.gif
fruberglund
Vilken tur att grannen kom precis när det började så jag slapp att se eländet då, var nog mycket trevligare att stå och prata trädgård med henne smile.gif
Aries
Ja, stackars människor att de ska behöva leva med den fula röda väggen!
När de sa att de ville ha färg kunde de nog aldrig tänka sig det där!
Man kan ju skapa färgklickar med växter istället.
Nä, inte min smak! Skulle inte passa hos oss heller med ett hus i gammal stil och skogstomt. Grannarna, och alla som passerar, skulle få slag!
Inga plastgrejer hos oss inte!
Sylvia
CITAT (Ullet @ 01-07-2005, 05:44)
Men det är ju deeeeesiiiiign kära vänner! Om det är modernt, annorlunda och konstigt, då är det ju bra fattar ni väl? (ge mig en prunkande, gammaldags trädgård med naturmaterial tack, jag behöver vila!) biggrin.gif biggrin.gif

Även design kan vara snyggt!! Kolla min artikel om Röhsska på Odlas förstasida, eller ännu hellre, gå o se den utställningen själva!! Inga röda murar där, inte, men väl en ganska märklig vägg av obarkade ribbor på gården... ohmy.gif biggrin.gif
Latmask
Nä det var riktigt fult faktiskt... jag reagerade också på att man inte fick se så mycket av parets reaktioner, bara första oj:et ungefär. Sen såg man inte mer av dem. Jag misstänker att de inte blev särskilt nöjda alls...

Blomrabatterna blev ju bra, och de röda vaserna var fina, vitt grus är ju fint om det används rätt, men en så stor yta vasst grus i en så liten trädgård? Näääee.... och den skärmen... jag förstår tanken, att trädens skuggor skulle lysa igenom som ett skuggspel, men näääe. Det blev ju så fult. Snacka om att förstöra och låsa upp en stor yta av en liten trädgård. wacko.gif
birgitek
Är det bara jag som tycker att den röda plastväggen var urläcker???
Däremot undrar jag om den håller för utomhusklimat, efter som man satte på röd självhäftande plastfilm på växthusplatsen.
Skulle gärna ha nåt liknande, är förtjust i extremt modern konst och avskyr
tomtar, små rådjur eller skor med blommor i trädgårdar.
Birgit Ek
Latmask
CITAT (birgitek @ 01-07-2005, 09:10)
Däremot undrar jag om den håller för utomhusklimat, efter som man satte på röd självhäftande plastfilm på växthusplatsen.

De sa något specifikt om den plastfilm de använde, varför just den var lämplig för utomhusbruk. Minns dock ej vad. Det kanske kan hittas på deras hemsida?

Sambon sa däremot att färgen de använde till altanen - samma färg som till stolparna inte kommer hålla alls, den kommer slitas bort direkt eftersom den inte är gåtålig. Vet ej hur sant det är, men det är ju i så fall tråkigt om jobbet inte görs ordentligt när de kallas in.
Fredi
Jag tyckte faktiskt att väggen var cool. Fast jag skulle inte vilja ha den i min trädgård, och inte i grannens heller... faktum är att den nog inte passar i en trädgård alls. Men det hindrar den inte från att vara cool. Den kanske skulle kunna lysa upp ett tråkigt miljonprogramsområde?
Madeleine1
Det vore intressant att se om de har kvar den om något år... smile.gif

Ingen som känner paret "på riktigt" som kan tala om vad de egentligen tyckte? *nyfiken* rolleyes.gif
Caprice
CITAT (Fredi @ 01-07-2005, 14:52)
Jag tyckte faktiskt att väggen var cool. Fast jag skulle inte vilja ha den i min trädgård, och inte i grannens heller... faktum är att den nog inte passar i en trädgård alls. Men det hindrar den inte från att vara cool. Den kanske skulle kunna lysa upp ett tråkigt miljonprogramsområde?

Precis min åsikt!

Själva ideén är häftig, och resultat är faktiskt ganska spännande...
Nyskapande och udda ideér är roligt och ofta intressant...

Att ha den vid tex ett café eller likn skulle vara kanon!

Men just att ha den i en liten, privat trädgård funkar inte...

I ett miljonprogramsområde skulle den has sönder på nolltid!
Ett fotbollsskott mot den så...

Caprice
Fredi
Finns det ingen här som vet var den röda väggen sattes upp? Och som kan åka dit och kolla om den är kvar? Det hade varit roligt att se ett foto från trädgården idag.

Och när jag ändå är inne på det, finns det någon som känner till någon av de tv4-ombyggda trädgårdarna, och som kan informera oss om hur de ser ut idag?
Caprice
CITAT (Fredi @ 01-07-2005, 17:55)
Finns det ingen här som vet var den röda väggen sattes upp? Och som kan åka dit och kolla om den är kvar? Det hade varit roligt att se ett foto från trädgården idag.

Och när jag ändå är inne på det, finns det någon som känner till någon av de tv4-ombyggda trädgårdarna, och som kan informera oss om hur de ser ut idag?

Intressant..!

Själv har jag ingen aning, men hoppas du får svar... biggrin.gif

Caprice
Blomstertanten
wacko.gif Jag hade gråtit , svurit och rivit mitt hår om nån gjort nått sånt hos mej !
Det var antagligen det ägarna gjorde , så därför klipptes allt utom deras "OJ !" bort ! tongue.gif
Hannele
CITAT (birgitek @ 01-07-2005, 09:10)
Är det bara jag som tycker att den röda plastväggen var urläcker???

Det var spänande!
Plasten var för utebruk och ska tåla vinter.

Det var inte direkt nån trädgård, mer som en uteplats.
Världen är full av människor, som inte är intresserade av att sköta en trädgård.
Detta var roligt allternativ till en familj, som hade önskat mycket färg.
Snyggt, när även blommorna, plaströren och stolarna matchade.
dammkillen
men såg ni när dom böjde bräder då och satte liggande som ett vindskydd ? i ett tidigare avsnitt
kristerh
CITAT (Caprice @ 30-06-2005, 23:43)
Dessutom tycker jag han pratar för lite om vad det är han planterar..
Det är bara lite som nämns i förhållande till det som åker i jorden..

Jag tycker alltid att han förklarar vad han planterar och om han är o tittar på träd förklarar han ingående vad som är bra med trädet och även nackdelar, eller har jag inbillat mig wink.gif får kolla noggrannare nästa gång.
krister
Kakaduan
Jag tycker att hela TV4-gänget (oavsett program) är lika utflippade. I inredningsprogrammen verkar de få gemensamma orgasmer över noppiga gamla soffkuddar från Myrorna, gräsliga plastlampor som man var glad när de äntligen åkte ut efter 70-talet och över konstiga tapeter och färger. Trädgårdsprogrammen känns likadana - opraktiska, konstiga lösningar med olikfärgat grus som kommer att ligga separerat i högst tre minuter om man råkar gå där, plastinstallationer som kanske passat i offentlig miljö på en liten radhusplätt, etc, etc. Sy-själv-program där man gör kläder som inte ens Tomas DiLeva skulle vilja ha på sig.

Ibland undrar jag om de driver med oss! Eller håller man på att bli en gammal gnällkärring som har åsikter om dagens ungdom och skrålet i radion?

biggrin.gif
Kakaduan (41)
MB1965
CITAT (Kakaduan @ 05-07-2005, 08:52)
Jag tycker att hela TV4-gänget (oavsett program) är lika utflippade. I inredningsprogrammen verkar de få gemensamma orgasmer över noppiga gamla soffkuddar från Myrorna, gräsliga plastlampor som man var glad när de äntligen åkte ut efter 70-talet och över konstiga tapeter och färger. Trädgårdsprogrammen känns likadana - opraktiska, konstiga lösningar med olikfärgat grus som kommer att ligga separerat i högst tre minuter om man råkar gå där, plastinstallationer som kanske passat i offentlig miljö på en liten radhusplätt, etc, etc. Sy-själv-program där man gör kläder som inte ens Tomas DiLeva skulle vilja ha på sig.

Ibland undrar jag om de driver med oss! Eller håller man på att bli en gammal gnällkärring som har åsikter om dagens ungdom och skrålet i radion?

biggrin.gif
Kakaduan (41)

jag har iofs inte testat kollektiv orgasm... men gnällig är jag. Bleh. Gammal? Nic, bara mogen. Man måste inte vara en stureplans-kid eller dylikt hela livet biggrin.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon