lisselbo
Var hemma hos en kompis och hon har en blomma i trädgården som hon inte vet vad det är.
Kanske någon här som vet?
Bilden blev tyvärr lite suddig.

Zazu
blågull, polemonium nånting..... tongue.gif
vacker är den wub.gif
lisselbo
Tackar för det Zazu.
Håller med om att den är vacker.
Fenja
Och den doftar underbart! Jag har den i vitt också och i en lite annorlunda variant som visst kallas gul blågull.
Mvh
Fenja
lisselbo
Läckert med vit.
Hon har även kanonfina Borstnejlikor som jag ska få av i höst.
fruberglund
Jag har också en vit, den är riktigt snygg.

Gul...det lät spännande smile.gif
Ophelia
CITAT (Fenja @ 30-06-2005, 23:24)
Och den doftar underbart! Jag har den i vitt också och i en lite annorlunda variant som visst kallas gul blågull.
Mvh
Fenja

Va...finns denna snygga blomma som GUL? men vad häftigt! Var har du köpt den? smile.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Polemonium pauciflorum = gult blågull (synonymer: doftgull, gullblågull) enligt SKUD
Fenja
Så här såg min gula blågull ut i fjol:

Mvh
Fenja
Ophelia
CITAT (Fenja @ 01-07-2005, 18:12)

Mvh
Fenja

Ja den såg ju jättefin ut. Den bör man nog ha i sitt blågullsparti. har själv köpt frön av rosenblågull. smile.gif
Fenja
CITAT (Ophelia @ 01-07-2005, 19:38)

Mvh
Fenja

Ja den såg ju jättefin ut. Den bör man nog ha i sitt blågullsparti. har själv köpt frön av rosenblågull. smile.gif

Ska vi byta?! biggrin.gif
Mvh
Fenja
zaaritha
Ser ju inte alls ut som blågull.......... huh.gif
Ophelia
CITAT (Fenja @ 01-07-2005, 23:55)
CITAT (Ophelia @ 01-07-2005, 19:38)

Mvh
Fenja

Ska vi byta?! biggrin.gif
Mvh
Fenja

Javisst. Ska se om den tagit sig biggrin.gif . Har nämligen adopterat bort den till mina föräldrar då jag själv inte har trädgård men har en konstig förmåga att släpa med mig frön hem efter exempelvis mässor. smile.gif
Fenja
Jag tar gärna fröer till hösten Ophelia, min är inte stor nog att dela på ännu så jag kan bara erbjuda fröer från den.
Mvh
Fenja
Ophelia
CITAT (Fenja @ 02-07-2005, 12:59)
Jag tar gärna fröer till hösten Ophelia, min är inte stor nog att dela på ännu så jag kan bara erbjuda fröer från den.
Mvh
Fenja

Jag tar och kollar upp den framåt höstkanten så ska vi se vad vi kan göra.

smile.gif
kullagulla
den är jättefin. Finns den att köpa i ute i affären?
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon