Full version: Behöver tips!
Tonx
Hej!
Behöver tips på fina krukväxter som inte behöver jättemycket ljus hela tiden, alltså såna som måste stå i fönster. Har bara 2 små fönster i min lägenhet och de är upptagna!

På vardagsrumsbordet har jag ställt en Flamingo (Anthurium) och den verkar trivas bra där, där är ljust, men ändå med skugga.
Fick den växten i inflyttningspresent, så jag har bara haft den i 2 månader. Nån som kan berätta lite om den? Vet inte ett dugg om denna växt och dess skötsel!

MvH// Tonx
Fenja
Hej och välkommen hit!
Här är en länk där du kan läsa om Anthurium. På blomsterfrämjandets sidor hittar du en massa information om olika krukväxter så kan du kanske hitta olika växter att "möblera" med.
Cissus, svärmorslilja och garderobsplanta är exempel på andra växter som klarar att placeras inne i ett rum.
Mvh
Fenja
pejori
hej och välkommen hit wub.gif wub.gif
yuccapalmer klarar att stå en bit in, även fikusar och dracenor klarar det om det inte är jättemörkt. smile.gif smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon