Kathy
wub.gif Vilka är Stockholmare här?
Inflyttade som infödingar?
GoSatta
inföding, mammas sida sedan urminnes tider, pappa är inflyttad.
olgak
Jag är inflyttad.
rutis
Jag är, infödd.
Iza
Utflyttad!
yenny
infödd smile.gif
Kathy
Själv är jag inföding. Mina föräldrar är födda nästgårds, dvs Uppsala.
Hannele
Utflyttad, efter en sommar. tongue.gif
Levde med en infödd stockholmare ett decennium, knappt meriterande? laugh.gif
Caprice
Infödd!
Född på söööder, bor fortfarande i Sthlm, fast nu i Nacka...

Caprice
Kathy
CITAT (Caprice @ 01-07-2005, 17:37)
Infödd!
Född på söööder, bor fortfarande i Sthlm, fast nu i Nacka...

Caprice

Åh......precis som jag då. "Är också en söööderböna". biggrin.gif
GoSatta
Själv är jag född i Danderyd så man är väl lite fiinare då tongue.gif
yla
söderböna född på södra bb
uppvuxen på söder
o sen generationer tebax
på mammas sida
o ett par på pappas

numera utflyttad för de e för många inflyttade
thihi så det så
alldelees för stressigt där me all förbannade sk puls
o all trafik

numera bor jag lugnt o fint i en by me 600 pers
o e inflyttad laugh.gif
inga rödlysen ingen kö o grönt o fint o blommigt o luuuuugn
Berit
Inflyttad, efter några år utflyttad, men tycker att Stockholm är en fantastiskt vacker stad, speciellt på sommaren.
Anki på Öland
Född och uppvuxen på Lilla Essingen, utflyttad i vuxen ålder till Märsta sen Väsby. "Emigrerade" till Öland vid 40-draget.
Anki
Susanna
Inföding. Bor i Vasastan just nu. Tror aldrig jag kan lämna denna vackra stad!
Snöflinga
Bara lite vid sidan om rolleyes.gif Ingen anknytning till Stockholm, men får ståpäls varje gång jag flyger in över huvudstaden ....... helt fantastiskt med alla kobbar och skär, känner mig stolt över att bo i ett land med den i särklass vackraste huvudstad wub.gif
Tjosan
Utflyttad.. Till en ö i norrland biggrin.gif
Snacka om miljöombyte tongue.gif
and i love it....
GoSatta
CITAT (Snöflinga @ 01-07-2005, 22:08)
Bara lite vid sidan om rolleyes.gif Ingen anknytning till Stockholm, men får ståpäls varje gång jag flyger in över huvudstaden ....... helt fantastiskt med alla kobbar och skär, känner mig stolt över att bo i ett land med den i särklass vackraste huvudstad wub.gif

det där blir man glad när man hör en "utböling" säga. Visst har vi en vacker huvudstad!
Boxer
Jag bodde hos släktingar i Stockholm, på slutet av åttiotalet. Jag älskar staden och människorna i den. Trevligt bemötande av i stort sett alla, och att strosa runt i timmar...dagar...veckor... var inte heller något problem. wub.gif
zaaritha
Skrev ett inlägg--det försvann!!
Varför??
Tjosan
Bara lite vid sidan om  :rolleyes:  Ingen anknytning till Stockholm, men får ståpäls varje gång jag flyger in över huvudstaden ....... helt fantastiskt med alla kobbar och skär, känner mig stolt över att bo i ett land med den i särklass vackraste huvudstad  :wub:

MM.. trevlig stad, inte alltid man kan säga det om invånarna.
Är som sagt själv från Sthlm... 12 år gammal flyttade vi några år till norrland och sen kom jag tillbaks till sthlm som 16 åring..
Gjorde lumpen i Luleå vid 20 års ålder.. och sättet som andra Stockholmare hade där kändes pinsamt för mig... De trodde sig vara förmer än andra...
Tyvärr ser man det ofta från Stockholmare...
Säger nån att de är från norrland så blir Stockholmaren som förbytt...
Hmm.. nu provocerar jag nog en del men det är inte min mening... Men många från Stockholm borde faktiskt lära sig lite ödmjukhet... Stan har faktiskt bara ynka 1 miljon invånare.. Ingen jättemetropol precis.. Men vacker stad är det allt smile.gif
GoSatta
CITAT (Tjosan @ 01-07-2005, 23:47)
Bara lite vid sidan om  rolleyes.gif  Ingen anknytning till Stockholm, men får ståpäls varje gång jag flyger in över huvudstaden ....... helt fantastiskt med alla kobbar och skär, känner mig stolt över att bo i ett land med den i särklass vackraste huvudstad  wub.gif

MM.. trevlig stad, inte alltid man kan säga det om invånarna.
Är som sagt själv från Sthlm... 12 år gammal flyttade vi några år till norrland och sen kom jag tillbaks till sthlm som 16 åring..
Gjorde lumpen i Luleå vid 20 års ålder.. och sättet som andra Stockholmare hade där kändes pinsamt för mig... De trodde sig vara förmer än andra...
Tyvärr ser man det ofta från Stockholmare...
Säger nån att de är från norrland så blir Stockholmaren som förbytt...
Hmm.. nu provocerar jag nog en del men det är inte min mening... Men många från Stockholm borde faktiskt lära sig lite ödmjukhet... Stan har faktiskt bara ynka 1 miljon invånare.. Ingen jättemetropol precis.. Men vacker stad är det allt smile.gif

harkel harkel storstockholm har faktist 2 milijoner wink.gif men jag håler med dig, "vi" tror att vi är riktiga storstadsmänniskor MEN folk som kommer från städer som är stora på riktigt har sälland våran onödigt överlägsna attityd.
wolkenkrabber
föräldrar från norrland, föddi sthlm utflyttat men beöker flera gång er på år, vill flytt tillbaks

på måndags förmiddag drar man ner till vår ack så sköna huvudstad biggrin.gif
rutis
CITAT (Susanna @ 01-07-2005, 21:50)
Inföding. Bor i Vasastan just nu. Tror aldrig jag kan lämna denna vackra stad!

Jag "försökte". Flyttade iväg till Uppsala och bodde där tillsammans med en grabb som sa att han aaaaaaaaaaaaaaldrig skulle flytta till Stockholm.

Gissa vem jag delar min villa i Älvsjö med nu? Kärleken till Stockholm smittar av sig. biggrin.gif
lavendel2
tongue.gif Inflyttad för 30 år sedan....hade aldrig varit i Stockhom innan dess..men blev totalt förälskad i denna stad från första stund!
Det var så vackert...det fanns så mycket att upptäcka...och människor..helt okända människor var så vänliga!
Nu börjar jag känna att jag börjar bli trött på att det aldrig är tyst...så jag letar efter nåt ställe på landet där jag bara hör naturen!
Men skulle jag kunna lämna denna stad helt...nej ..inte än...det är en fantastiskt stad....jag älskar alla människor som är beredda att byta ett ord och ett leende med totala främlingar!
Däremot brukar jag försöka undvika att åka in till city om sommaren...alla dessa svenska turister i tunnelbanan...många helt övertygade om att Stockholmare är ett förfärligt otrevligt släkte...så dom snäser och dom fräser...och dom knuffas och trängs...och att försöka le mot dom är helt dödfött!
Lavendel
Susanna
CITAT (rutis @ 02-07-2005, 09:26)
Gissa vem jag delar min villa i Älvsjö med nu? Kärleken till Stockholm smittar av sig.  :D

Det är jag övertygad om att den gör!
Hannele
Texten är helt fel, dom borde sjunga en bättre text. tongue.gif
stina
Om baksidan???? wink.gif
Hannele
CITAT (stina @ 04-10-2005, 21:00)
Om baksidan???? wink.gif

Precis tvärtom! Nära kontinenten dessutom. tongue.gif
stina
biggrin.gif biggrin.gif biggrin.gif

*vinkar med vitflagg*

wink.gif
Ewa L
Född på södra BB och växte upp på söder.
Numera taxam över att inte behöva bo i Stockholm längre. Besöker självklart släkten flera gånger per år, men underbart skönt är det att återvända till tystnaden, lugnet och den rena luften. wub.gif

Ni är väl medvetna om att "vara infödd" = 3 generationer. tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon