Full version: Nu är det dags igen-
Maggan H
Sådde den förra våren, och nu kommer blommorna. Fick fröerna av en blomstervän som inte kunde minnas namnet.
Åsa, mälardalen zon 2
Lychnis coronaria = purpurklätt

Växer bra även där det är väldigt soligt och torrt .
Helen i Piteå Zon 5
Den heter Purpurklätt (Lychnis conaria) och är 2-årig, finns även vit och vit med lite rosa i. / Helen
Maggan H
Åh, vad ni är duktiga, tur att ni finns att stilla min vetgirighet! Tack! wub.gif
zaaritha
Tyvärr tycker geten att de är jättegoda!
De--och pelargonierna!
Fenja
CITAT (zaaritha @ 01-07-2005, 22:32)
Tyvärr tycker geten att de är jättegoda!
De--och pelargonierna!

Finns det NÅGOT som inte platsar på getmatsedeln?!!! laugh.gif laugh.gif laugh.gif
Mvh
Fenja
zaaritha
JA!! Ruta, fuxia,persilja,rosor(hittills), fingerborgsblomma,o akleja!!
Ullet
Hmm...Är den bara tvåårig? Fröar den av sig el på annat sätt sprider sig? *har fått för mig*
zaaritha
ullet; what?
Vad menar du för växt?
Ullet
Purpurklätt menar jag. *förvirrad kanske* (Skyller på tillståndet) wink.gif wink.gif
Åsa - Alingsås
Purpurklätt har jag massor, den fröar av sig och det bara poppar upp småplantor överallt. Har rensat bort en hel del. Den har t.o.m. frösått sig under syrenerna i helskugga på utsidan av mitt staket, där ingen har varken fyllt på jord eller gödslat på mycket länge... Men visst är den fin! Jag har den ihop med en hög ljusrosa malva, det är riktigt läckert när de blommar ihop.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon