Full version: amaira
*Felix matte*
Den här krabaten gick på altangolvet.. har inte tidigare sett sån... jag hämtade skrivpapper för att bättre kunna se hur den såg ut och då... bajsade den två pluppar på pappret ohmy.gif tongue.gif laugh.gif
Vet du eller någon annan vad larven heter rolleyes.gif wub.gif

Reserv
Nån typ av mätarlarv är det väl i alla fall. Ursäkta, jag vet att jag inte heter Amaira tongue.gif
zaaritha
Yapp! Ser ut som mätare!
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 01-07-2005, 23:12)
Nån typ av mätarlarv är det väl i alla fall. Ursäkta, jag vet att jag inte heter Amaira tongue.gif

Tack Reserv wub.gif kan det vara så illa att det är björkmätarlarv.

nej det såg jag nu i mitt album att det inte var... de åt ju upp halva björkbeståndet häruppe ifjol.

Det gör inget att du inte heter amaira biggrin.gif jag är glad och tacksam för alla svar wub.gif
Reserv
Jag tycker att den ser ut som en nattflylarv, men det är vad jag tycker det. rolleyes.gif
*Felix matte*
CITAT (Reserv @ 01-07-2005, 23:20)
Jag tycker att den ser ut som en nattflylarv, men det är vad jag tycker det. rolleyes.gif

Tack reserv, visst ser det ut att vara en sån wub.gif ... hittade bild på nätet... jo jag visar den utan tillåtelse (det är så mycket vi vill men inte får) tongue.gif wub.gif

amaira
Svar: Vet inte... sleep.gif Och ska ut med båten, och har inte insektsböckerna här... Tur det finns andra som inte är amaira... tongue.gif

"Bajsplupparna" däremot, gissar jag på är nån sorts "illasmakande vätska" som den klämmer ur sig, för att du inte ska äta upp den. Han blev tydligen orolig för det biggrin.gif vad hade du för planer egentligen, Agneta? laugh.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon