|
*Felix matte*
01-07-2005, 22:26
Ikväll vid åttatiden blev plötsligt Felix alldeles tokig... han sprang runt, runt på altanen och det tog ett bra tag innan maken fick tag i han och kunde se vad som störde...En snytbagge hade bitit sig fast i hans nos och maken fick inte lös den hur mycket han än försökte... jag gick och hämtade kardan och först vid femte draget föll baggen ner... Felix skyndade sig in och slickade sig om nosen i mer än en timma... det såg ut som han hade ont.  och han har inte sen dess velat gå ut.
zaaritha
01-07-2005, 22:29
Så--de bits--alltså!? Stackars Felix!!
*Felix matte*
01-07-2005, 22:31
CITAT (zaaritha @ 01-07-2005, 23:29) Så--de bits--alltså!? Stackars Felix!! Ja tydligen bits de... det visste inte vi
stackars lille felix en snytbagge som bet han i snytet flåt men lite får man ju skojja
zaaritha
01-07-2005, 23:15
Ännu en insekt att lägga till på "bits"!! Blev; förresten biten av en ynka knott i går o nu har jag en röd kula i armvecket!! Att korsspindlar, lockespindlar,m.fl. bits--ja;det visste jag.....
Synd om Felix Hoppas han känner sig bättre idag.
Hur är det med Felix nos idag egentligen,  . Du har inte berättat hur det gick. Törs han gå ut nu?
zaaritha
02-07-2005, 18:30
En av våra katter, blev stungen av ett bi i e-m:s. Som tur var, så stack det på tassen!! Men; tassen är "stor o svullen" nu. Tack o lov--att det inte stack i mun eller hals!!
Maggan H
02-07-2005, 20:59
Annat är det med vår schäfer, hon slår ner getingarna från blommor och häckar och käkar sen upp dom som godis! Man ser att de sticker henne men hon bara rynkar på läpparna och går till attack igen...Skulle jag hinna hindra henne och slår ihjäl den före henne så slickar hon på marken där den legat, så den tydligen gott på hundvis...
zaaritha
02-07-2005, 21:13
Jag är inte rädd för getingar! Men--har respekt för dem!! I vårt uterum, håller de på att bygga en getingbilla, men--de stör inte oss!
Jag upptäckte idag att det finns ett getingbo i en fågelholk pvid garageväggen och de är inte välkommen,vet bara inte hur jag får bort det.
CITAT (renate @ 02-07-2005, 23:23) Jag upptäckte idag att det finns ett getingbo i en fågelholk pvid garageväggen och de är inte välkommen,vet bara inte hur jag får bort det.  Radar
zaaritha
02-07-2005, 22:24
Varför måste du "ha bort det?"
*Felix matte*
02-07-2005, 22:28
Vi köpte Getingfälla men inte har en endaste gått in där... däremot så upptäckte maken i förrgår att vår "hushumla" satt på "taket" till en av ingångarna... lite blöt och darrig... vi hjälptes åt att få ut den... hon har ju bo under altangolvet... hon satt en stund på staketet och flög sen iväg Getingbo vill inte jag heller ha i min närhet... pga olika allergier så vet vi inte vad som skulle hända vid ev. stick.
zaaritha
02-07-2005, 22:33
Getingar--ger sej inte på oss människor--om vi inte vi viftar o härjar!!
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 23:33) Getingar--ger sej inte på oss människor--om vi inte vi viftar o härjar!! HA, prata för dig själv du, dom dras till mig som till socker. Och jag tycker inte ett dugg om dom. Sen brukar dom faktiskt dras till dom som är extra överkänsliga emot dom, som våra bästa bekantas barn. Det har hänt nästan varje gång dom var här i början att dom vart stungna, och fick medicinera, efter det har jag kört taktik utrotning inom tomtgränsen.
zaaritha
02-07-2005, 22:45
Ja--jag har inga besvär m getingar! De vill --som sagt--bara lukta på oss!!
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 23:45) Ja--jag har inga besvär m getingar! De vill --som sagt--bara lukta på oss!!  håller me dej dom sticks inte om du bara kan vara stilla o lugn men jag antar attt de som vet att de kan bli farligt me getingstick utsöndrar saker som kan göra getingen aggressiv¨ bara en tanke men så tror jag de e rädsla adrenalin eller så "mina " getingar äter snällt ur handen på mej
*Felix matte*
02-07-2005, 23:15
CITAT (oldwolfie @ 03-07-2005, 00:07) CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 23:45) Ja--jag har inga besvär m getingar! De vill --som sagt--bara lukta på oss!!  håller me dej dom sticks inte om du bara kan vara stilla o lugn men jag antar attt de som vet att de kan bli farligt me getingstick utsöndrar saker som kan göra getingen aggressiv¨ bara en tanke men så tror jag de e rädsla adrenalin eller så "mina " getingar äter snällt ur handen på mej Så skulle jag också vilja göra... mata dem från hand men eftersom jag inte vet hur vare sig jag eller barn och barnbarn (pga en massa allergier) reagerar så vill jag inte ha dem i närheten. Maken har mera stålhud... han har bestämt sig för att sitta med skinkskiva och vänta på ev "matgäster" (ja inte varje dag, men då o då)  skulle vara en höjdare att fota smaskande geting.
zaaritha
02-07-2005, 23:27
Getingar--som alla "djur"--känner om man är "rädd"!! Ja--jag vet: getingar ÄR insekter!! Men--de är ju också betydande!!...
CITAT (Felix matte @ 03-07-2005, 00:15) CITAT (oldwolfie @ 03-07-2005, 00:07) CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 23:45) Ja--jag har inga besvär m getingar! De vill --som sagt--bara lukta på oss!!  håller me dej dom sticks inte om du bara kan vara stilla o lugn men jag antar attt de som vet att de kan bli farligt me getingstick utsöndrar saker som kan göra getingen aggressiv¨ bara en tanke men så tror jag de e rädsla adrenalin eller så "mina " getingar äter snällt ur handen på mej Så skulle jag också vilja göra... mata dem från hand men eftersom jag inte vet hur vare sig jag eller barn och barnbarn (pga en massa allergier) reagerar så vill jag inte ha dem i närheten. Maken har mera stålhud... han har bestämt sig för att sitta med skinkskiva och vänta på ev "matgäster" (ja inte varje dag, men då o då)  skulle vara en höjdare att fota smaskande geting.  va kul Agneta för då kan du sitta brevid me kameran o ta ett porträtt o visa bilder som dessa fast utan fransar på honan kanske
zaaritha
02-07-2005, 23:35
Sulawesii
03-07-2005, 09:48
CITAT (Margareta Hansson @ 02-07-2005, 21:59) Annat är det med vår schäfer, hon slår ner getingarna från blommor och häckar och käkar sen upp dom som godis! Man ser att de sticker henne men hon bara rynkar på läpparna och går till attack igen...Skulle jag hinna hindra henne och slår ihjäl den före henne så slickar hon på marken där den legat, så den tydligen gott på hundvis...  Det var en tuffing det  ! Hoppas att hon inte blir stungen i halsen, bara.....
CITAT (Berit @ 02-07-2005, 18:58) Hur är det med Felix nos idag egentligen, :wub:. Du har inte berättat hur det gick. Törs han gå ut nu? Ställer frågan en gång till få se om jag lyckas bättre.
*Felix matte*
03-07-2005, 19:18
Ute från morron till kväll... måste ju ta vara på alla soliga dagar +26,7 i skuggan idag och luften står stilla. Felix ville igår inte ligga på altangolvet... bara solstolar dög... idag har han till o me varit ut på gräsmattan men han skyndar sig bort direkt när det blir för många småkryp i närheten.
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|