virrevarv
Hej alla!

Någon mer än jag som ska till Fredriksdal i helgen? det är ju "Rosdagarna"! Ska dit på söndag, jobbar ju inatt & behöver min skönhets sömn! Om jag kan bärga mig det vill säga... *ler* Hoppas jag hittar en fin ros eller två.. Skulle gärna vilja ha en röd buskros, någon som har några bra förslag? Remonterande eller ej, det spelar ingen roll, men gärna en sort som kan stå i lite skugga. Rabatten jag tänker på har full sol på förmiddagen men framåt middag så skuggar grannens hus och efter det så är där skugga resten av dagen. Det kanske inte funkar alls med rosor då? Vore tacksam om ni hade något tips!

Ha en trevlig helg! Veronica
virrevarv
Fast å andra sidan så gör det sig kasnke bättre med en vit ros i så fall? Huset är grått, är rädd att det blir lite "menlöst" med vitt, vad tror ni?

Ha det!
violina
Vi ska åka hela familjen på lördag. Vet inte vad som tog åt maken men han ville dit, annars är han inte direkt känd för sitt trädgårdsintresse. Undrar om det finns en odlarnerv någonstans där inne som börjat vakna.wink.gif Ungarna bara suckade när jag sa att vi skulle lukta på rosor men de följer med eftersom vi avslutar med Jonstorps marknad. Har varit en del på Fredriksdal men aldrig när det varit några särskilda evenemang. Brukar det vara trångt?
Jag tror att det kan bli fint med de flesta rosfärger till ett grått hus. Det blir inte menlöst med vitt. Man kan ju ha någon sprakande klematis i rosen. Eller kanske en romantisk rosa ros med blå gammeldags växter omkring, eller vit brudslöja.
Vi får säkert massor av inspiration på Fredriksdal och väl där kan du ju fråga de som vet vilka rosor som klarar skugga.

Nä nu måste jag försöka sova. Jag jobbar ju också natt och kan inte sova på helgerna när jag är ledig.wacko.gif
Trevlig helg!
Maria i Helsingborg
Jag ska "tyvärr" jobba sad.gif
Hannele
Vaffö då då?
Vi har eget i Göteborg nu i helgen; förra årets utställning från Fredriksdal smile.gif
plus alla rosor. Underbart, var där förra veckan.
pisanggoreng
Var på Fredriksdal i måndags... smile.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon