|
Caprice
02-07-2005, 10:08
Tänk vilka tävlingar det finns... Men jag måste nog hålla med, speciellt vacker är han nog inte... Även om nu matte tycker det... AftonbladetCaprice
wolkenkrabber
02-07-2005, 10:20
ja inte var den fin iaf
Usch vad elakt att ställa ut sin vän av den anledningen. Mitt hjärta blöder för utstötta varelser.
wolkenkrabber
02-07-2005, 10:36
CITAT (Boxer @ 02-07-2005, 11:26) Usch vad elakt att ställa ut sin vän av den anledningen. Mitt hjärta blöder för utstötta varelser. jag tror inte huden fattar vad det går ut på, den är nog glad över sitt pris, den lär ju fått hundgodis och lite grejjer
Jag tror det handlar om inavel. Stackars hund.
CITAT (wolkenkrabber @ 02-07-2005, 11:36) CITAT (Boxer @ 02-07-2005, 11:26) Usch vad elakt att ställa ut sin vän av den anledningen. :angry:
Mitt hjärta blöder för utstötta varelser. jag tror inte huden fattar vad det går ut på, den är nog glad över sitt pris, den lär ju fått hundgodis och lite grejjer Jag tror inte heller att hunden förstår innebörden av exakt varför. Men djur är heller inte dumma, de "känner av" mer än vad många tror. Sinnesetämningar, dofter, röstläge och ansikts- och kroppsuttryck. Nej , det är ägarens motiv jag ifrågasatte I vilket syfte !!!!! ???
AvalonC
02-07-2005, 11:31
Är ni säkra på att det verkligen är en hund??? Ser mer ut som en muterad kloakråtta.... (Men han är säkert älskad, och då spelar utseendet ingen roll, fast jag skulle nog ha mardrömmar ganska länge efteråt om jag mötte honom i en mörk gränd en natt...)
Anki på Öland
02-07-2005, 14:00
CITAT (AvalonC @ 02-07-2005, 12:31) Är ni säkra på att det verkligen är en hund??? Ser mer ut som en muterad kloakråtta.... En lite ovårdad 15-årig kinesisk nakenhund med dubbelsidaig katarakt och tandstensfärgade tänder där en del verkar ha fallit är nog inte vackrare än så. Anki
Jill-Ulrika
02-07-2005, 17:28
Det var en FUL hund. Trodde aldrig jag skulle säga så om någon hund men den är gräslig. Tänk att gosa med en sån *rysa* Men det är synd om den stackarn
zaaritha
02-07-2005, 18:02
Fy, vad elakt att tävla i "fulaste hund"!!
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 19:02) Fy, vad elakt att tävla i "fulaste hund"!! visst är det? äger man en sådan hund, så älskar man den väl oavsett hur den ser ut.
Jag håller med Pejori ovan, kärleken har inget med ytan att göra...
Caprice
02-07-2005, 19:51
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 19:02) Fy, vad elakt att tävla i "fulaste hund"!! Håller med..! Fast samtidigt tror jag att matte gjorde det med glimten i ögat...? Hunden fick uppmärksamhet och pris av något slag.. Och mattes kärlek är nog inte mindre för att den ser ut som den gör... Gissar snarare på tvärtom..? Jämför med missbildande barn tex... Visst ömmar man lite extra för dem..? Undrar fö hur det funkar i hundvärlden... Finns det någon tik som tänker "Åhh, vilken pudding..! " när hon ser honom...? Caprice
zaaritha
02-07-2005, 19:53
Nja--jag tror inte att nå´n hund "tänder" på den!! Nej; skämt åsido: alla har en plats på jorden!
CITAT (Caprice @ 02-07-2005, 20:51) Undrar fö hur det funkar i hundvärlden... Finns det någon tik som tänker "Åhh, vilken pudding..! " när hon ser honom...? Caprice japp....tvåan i tävlingen
Eftersom det var en kinesisk blandrashund så är det med all säkerhet en blandning mellan kinesisk naken hund och en ful jäkel, men tyvär så slog nog bara nakenhunden igenom med betoning på naken, så det vart en naken ful jäkel till hund. Det var faktiskt det absolut fulaste jag sett
zaaritha
02-07-2005, 20:59
Jaha-du!? Måste även djur bedömas efter utseende? Räcker väl att vi människor gör det??!!
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 21:59) Jaha-du!? Måste även djur bedömas efter utseende? Räcker väl att vi människor gör det??!! Vad tror du att utställningar går ut på om inte att bedömma utseendet?
zaaritha
02-07-2005, 21:29
Gillar ej utställningar av varken djur eller människor!!
Är det BARA utseendet som bedöms på hunduställningar? Kan inte så mycket om sånt men undrar om det inte kan vara hundens lynne etc. som bedöms också. Vi känner ett par som ville ställa ut sin hund men han hade bara en kula så det gick inte. Och det syns väl ändå inte om han hade en eller två?
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:29) Gillar ej utställningar av varken djur eller människor!!  Det är väl inte mitt fel heller  Det är inte jag som uppfunnit den idén.
brittmarie
02-07-2005, 21:31
CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 22:30) Är det BARA utseendet som bedöms på hunduställningar? Kan inte så mycket om sånt men undrar om det inte kan vara hundens lynne etc. som bedöms också. Vi känner ett par som ville ställa ut sin hund men han hade bara en kula så det gick inte. Och det syns väl ändå inte om han hade en eller två? Det ska juh va´en estetiskt korrekt hund, har den bara en kula så är den juh lite deffekt.
zaaritha
02-07-2005, 21:32
Jodå--det syns! Men ska inte alla djur o människor bedömas efter sitt inre!?
CITAT (Reserv @ 02-07-2005, 22:32) CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 22:30) Är det BARA utseendet som bedöms på hunduställningar? Kan inte så mycket om sånt men undrar om det inte kan vara hundens lynne etc. som bedöms också. Vi känner ett par som ville ställa ut sin hund men han hade bara en kula så det gick inte. Och det syns väl ändå inte om han hade en eller två? Det ska juh va´en estetiskt korrekt hund, har den bara en kula så är den juh lite deffekt. Bedöms manliga modeller på samma sätt?  Undrar om domaren känner efter på samma sätt på Marcus Schenkenberg, ha ha!
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:32) Jodå--det syns! Men ska inte alla djur o människor bedömas efter sitt inre!? Jo, så borde det ju vara men jag tror att alla människor, även du och jag, tar intryck av det visuella vad det än gäller. Bara det inte går till överdrift så.
CITAT (Caprice @ 02-07-2005, 11:08) Tänk vilka tävlingar det finns... Men jag måste nog hålla med, speciellt vacker är han nog inte... Även om nu matte tycker det... AftonbladetCaprice Snacka om BEST in show!
zaaritha
02-07-2005, 21:41
Jag är allt lite avvaktande mot "snygga" människor! Oftast--är de överlägsna........... Säjer jag --som--definitivt är ful, tyvärr!! Avundsjuka--antagligen.
CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 22:39) CITAT (Caprice @ 02-07-2005, 11:08) Tänk vilka tävlingar det finns... Men jag måste nog hålla med, speciellt vacker är han nog inte... Även om nu matte tycker det... AftonbladetCaprice Snacka om BEST in show!  Det ger juh helt klart namnet en helt annan betydelse
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:41) Jag är allt lite avvaktande mot "snygga" människor! Oftast--är de överlägsna........... Säjer jag --som--definitivt är ful, tyvärr!! Avundsjuka--antagligen. Jag tycker att s.k. snygga människor ofta inte är så intressanta eftersom de enligt min teori aldrig har behövt att utveckla så stor personlighet. Just personligheten tycker jag är det viktigaste. En person som inte har ett fördelaktigt yttre kan bli så enormt vacker med en härlig personlighet. Och vice versa. Du är säkert vacker på ditt sätt Zaaritha!
brittmarie
02-07-2005, 21:48
Visst vore det bra om alla blev bedömda efter sin personlighet och inte sitt utseende. Men det första man får syn på är ju det yttre och vi människor vill ju gärna kategorisera allting så då är det lätt att hamna i fel "fack" först. Det är ju inte alltid som alla visar upp sitt innersta rätta jag från början heller, och då kan det återigen bli fel. Har läst någonstans, vet ej var, att synen är det sinne vi litar mest på, och att det alltid varit så. Det är därför som nyfödda barn har många drag av sin pappa till en början. Detta för att pappan lättare ska knyta an till barnet och inte tvivla på att det är hans barn. Om det här sista stämmer vet jag inte, jag har bara läst det.
CITAT (brittmarie @ 02-07-2005, 22:48) Det är därför som nyfödda barn har många drag av sin pappa till en början. Detta för att pappan lättare ska knyta an till barnet och inte tvivla på att det är hans barn. Om det här sista stämmer vet jag inte, jag har bara läst det. Det har jag också hört talas om och det låter ju logiskt. Kroppen/naturen är fantastisk! Det är ju uppenbart vem som är mamman och för att pappan inte ska behöva tvivla så är barnet likt honom. Fantastiskt!
CITAT (brittmarie @ 02-07-2005, 22:48) Men det första man får syn på är ju det yttre och vi människor vill ju gärna kategorisera allting så då är det lätt att hamna i fel "fack" först. Man får bara en chans att ge ett första intryck
zaaritha
02-07-2005, 21:52
Tack! För att återgå till hundar---OM man nu ska bedöma "fult"--så tycker jag att bostonterrier "är ful"--men det grundar jag på att de framavlas "missbildade"....
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:52) Tack! För att återgå till hundar---OM man nu ska bedöma "fult"--så tycker jag att bostonterrier "är ful"--men det grundar jag på att de framavlas "missbildade".... Okey, där håller jag med dig fullständigt. Vad det gäller "normala" raser som är registrerade så är det nog den fulaste, men du kan inte med all vilja i världen säga att "trådens" hund är varken vacker, söt eller charmig.
zaaritha
02-07-2005, 21:58
Icke! Men, det finns ju massor av "fula" jyckar!! Men; de är nog charmiga, ändå!
tycker bellingtonterries och bullterier är mindre vackra om man säger så  men trevliga och glada jyckar är det
zaaritha
02-07-2005, 23:16
bellingtonterriers??
CITAT (zaaritha @ 03-07-2005, 00:16) bellingtonterriers?? ser ut som en större mellanpudel men kupigt ansikte
zaaritha
02-07-2005, 23:20
Trodde jag hade koll på de flesta raser--men; där ser man! Aldrig hört om denna ras!!
lilla mamma
02-07-2005, 23:39
Femton år med tänder på väg ut och bilateral grå starr. Han var fin som valp ELAKA MÄNNISKOR ÄR NI Säga så om en gamling Kom tillbaka får vi se när ni är nittio bast hur vackra ni är
zaaritha
02-07-2005, 23:41
Jag skäms!!
råse-marie
03-07-2005, 05:45
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:41) Jag är allt lite avvaktande mot "snygga" människor! Oftast--är de överlägsna........... Säjer jag --som--definitivt är ful, tyvärr!! Jag har aldrig märkt att "snygga" människor skulle vara mer överlägsna än andra. Såvida man med "snygga" inte menar de klonade plastdockor som gör allt för att se ut som modet för stunden föreskriver. Men alla människor är snygga om de följer den gamla regeln om "hel och ren" samt lägger till ett leende.
Sulawesii
03-07-2005, 08:40
CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 22:45) Jag tycker att s.k. snygga människor ofta inte är så intressanta eftersom de enligt min teori aldrig har behövt att utveckla så stor personlighet.
Just personligheten tycker jag är det viktigaste. En person som inte har ett fördelaktigt yttre kan bli så enormt vacker med en härlig personlighet. Och vice versa. Ser man bra ut och är blyg hamnar man alltså på minus direkt..... Snygg som ful så borde väl personen i fråga få visa vad den går för innan någon bestämmer sig för hur det står till med drygheten eller det intressanta/ointressanta i dess person! Vad gäller vovven tycker jag det är beklämmande att se honom. Inte för att han är ful, utan för att han inte ser ut att må så himlans bra  . Men, visst är han ful, skulle jag säga något annat skulle jag ljuga. Men, jag tror som ett par andra skrivit redan att man, just för att de ser ut som de gör, ger dem en plats djupare i sitt hjärta.
Jill-Ulrika
03-07-2005, 16:56
CITAT (Rossi @ 02-07-2005, 22:39) CITAT (Caprice @ 02-07-2005, 11:08) Tänk vilka tävlingar det finns... Men jag måste nog hålla med, speciellt vacker är han nog inte... Även om nu matte tycker det... AftonbladetCaprice Snacka om BEST in show!  Den var fyndigast hittills *garva*
Blomstertanten
03-07-2005, 19:26
CITAT (zaaritha @ 02-07-2005, 22:41) Jag är allt lite avvaktande mot "snygga" människor! Oftast--är de överlägsna........... Säjer jag --som--definitivt är ful, tyvärr!! Avundsjuka--antagligen. Jag är inte ett dugg överlägsen ! Ok, det kanske bara är jag som tycker att jag är snygg ! Men inte kan man säga hurdana människor är utifrån deras utseende !
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.
|
|
 |
|
|