Full version: Go´kväll
Kajsa
Go´kväll ägnade ikväll 20 min åt trädgårdsböcker, inte illa.
Dessa la jag på minnet av alla "Vandra i Europa" av Monika Björk,
"Trädgårdsmagi" en inspirationsbok av Hannu Sarenström,
Många böcker om den lilla trädgården, som Christel Kvants bok
"Den lilla trädgården" och en bok som fanns i Bonniers bokklubb
denna gång " Zetas trädgård" av Bella Linde med flera.
( den sista ser jag kostar över 400 kr )
är det några här som besökt den handelsträdgården?
KURT
Monika Björks bok "Vandra i Europa" har jag läst, den tar upp många intressanta områden, även om de flesta vandringar kanske är lite väl "tama".
Almdalen
Jag fick också Bonniers bokklubbs tidning i dag, funderade på om jag skulle köpa Zetas trädgård, men så började jag att fundera på när jag skulle läsa den, så det får nog vara. Jag har nämligen en tendens att samla trädgårds böcker och tidskrifter men har sällan tid att läsa dem. Maken blir lite irriterad för alla mina böcker, de får inte plats måste snart köpa nya bokhyllor.
wub.gif
Ingegerd
Kajsa
Och så var den lite dyr man kanske kan låna den först.
Ska försöka besöka Zetas trädgård i vår, kan man fundera sedan. wub.gif
Åsa, mälardalen zon 2
Lite billigare kan böckerna bli om man handlar hos en internetbokhandel, ex. Adlibris tar 292kr(+25kr frakt) för boken Zetas trädgård.

Boken Latmansträdgården av Kerstin Ekstrand såg jag idag i en bokhandel, den verkar också intressant.
Almdalen
Berätta när du varit där, så jag det är värt ett besök. Det är ju trots allt en bit att åka från Höör
wub.gif
Ingegerd
Kajsa
"Latmansträdgården" hade bokpanelen också med sig, fick bra omdömme.
Internet bokhandeln har jag aldrig köpt av, då jag varit med i Bonniers
bokklubb en massa år. Men varför inte. wub.gif
Gunvor Nilsson
Hej Kajsa!
Jag bor 5 minuters bilväg från Zeta. Vad vill du veta om den handelsträdgården? Jag har varit där åtskilliga gånger och den ligger i en charmig skogsbacke efter gamla Södertäljevägen i närheten av IKEA med mycket speciella träd och buskar inplanterade, stor sortering av alla sorters växter. Dessutom är personalen väldigt trevliga, mycket kunniga och hjälper till när man är villrådig. (Kanske något överreklamerad handelsträdgård???) Det är svårt att förklara hur det ser ut och tyvärr har jag ingen digitalkamera så jag kan återge miljön men du kan se något om du går in på deras hemsida. Det är i alla fall min favorithandelsträdgård.
http://www.zetas.nu
Ps. Ifrågasätter priset 400:- för boken! Vet inte något om den men ....? Ds.
Kajsa
Gunvor, tack för svar. Så du bor så nära, kul. Tänkte mig Zetas handelsträdgård som något utöver det vanliga. Här i Västmanland har vi
Åsby trädgård som är helt fanastiskt, en underbar miljö, med vatten,
massor av orkideer, allt i växter.
Men då vi ofta besöker Stockholm ska vi göra ett besök på Zetas.
Enligt Bonniers bokklubb är priset 420 kr, och det brukar vara billigare
än bokhandeln. Men jag vill se den först, om det är något att ha.

rolleyes.gif rolleyes.gif
Gunvor Nilsson
Ja Kajsa, jag har bekanta i Stockholm som förra året åkte till Åsby trädgård och handlade orkidéer! Tala om att gräset är grönare på andra sidan stängslet! laugh.gif
Kajsa
Och nästa gång följer du med, jag lovar att du blir nöjd och lite fattigare.
Gunvor Nilsson
Ja, jag hörde talas om att pengarna bara försvann där!!! tongue.gif tongue.gif
Detta är en "enklare" version av forumet. För att se forumet med formatering och bilder kan du klicka här.

Copyright © 2011 Odla.nu. All rights reserved.

Startsida    Frågor & svar    Bloggar    Kalender    Köp & sälj    Forum    Kontakt & Info    Länkar    Vykort

Inne   Ute   Balkong och uterum   Växthus   Växtlexikon